SAS Cargo succes med Snowflake afgange

SAS Cargo succes med Snowflake afgange Snowflake, det nye lavpris koncept fra SAS, har øget SAS Cargos fragtkapacitet mellem Sydeuropa og Skandinavien med omkring 100 tons om ugen. Det er især virksomheder omkring Istanbul, Athen og Lissabon, der udnytter den direkte rute til Skandinavien når de skal sende lokale varer i form af lædervarer og tekstiler hurtigt nordpå. - Vi har lige fra starten oplevet en stor efterspørgsel på vores kapacitet på Snowflake flyene. Især afgangen fra Istanbul er populær, og lastrummet har været fyldt op hver gang. Vores nye salgsagent er allerede begyndt at efterspørge flere afgange, siger Jarl Frithiof, der er direktør for internationalt salg i SAS Cargo. Han mener at baggrunden for succesen er en kombination af resultatet af en stor og effektiv salgsindsats fra de nye agenter, især fra Tyrkiet. Men også fordi SAS image, som stabilt og pålideligt flyselskab er stærkt på disse kanter. Også på Snowflake afgangen fra Athen, er efterspørgslen på flyfragtkapacitet steget. En del tyrkiske varer bliver sendt via den græske lufthavn til Norden. Før opstarten var forventningerne til fragtmængderne på Snowflake afgangene moderate, men de positive tendenser fra flere af destinationerne giver grundlag for optimisme. Snowflake flyvningerne startede 30. marts 2003. Flåden i Snowflake består af fire Boeing 737 fly, der kan laste omkring 1 ton eller op til 16 kubikmeter fragt. Totalt har SAS omkring 50 Boeing 737 fly i flåden. Med Snowflake flyver SAS Cargo til 15 destinationer, hovedsageligt i Sydeuropa, omkring 50 gange om ugen. For mere information: Direktør for Internationalt Salg, SAS Cargo Group A/S: Jarl Frithiof, tlf nr. +45 32 32 22 92 Press Officer, SAS Cargo Group A/S Ulrik Marschall, +45 32 32 67 33 eller email: sas.cargo@sas.dk ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/22/20030922BIT01290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/22/20030922BIT01290/wkr0002.pdf