SAS Cargo udnævner ny chef for rutenetværksdivision

Ny chef for Rutenetværksdivisionen i SAS Cargo SAS Cargo har udpeget Teddy Zebitz (39) som ny Vice President for virksomhedens Route & Revenue Management division, der blandt andet står for udvikling og optimering af fragtruterne. Teddy Zebitz kommer fra en stilling i SAS som Regional Director Ground Operations Asia & Pacific og er stationeret i Bangkok. Han tiltræder SAS Cargo Group den 1. september. - Teddy har gennem sine 21 år i SAS oparbejdet erfaring og viden om Route & Revenue området, både fra passagerer- og fragtsiden. Optimering af vores rutenetværk er en meget kompliceret proces, og i virkeligheden hjertet af vores arbejde. Derfor er jeg meget glad for at vi har fået en yderst kompetent person som ansvarlig for denne division, siger adm. direktør Kenneth Marx. Karrieren i SAS koncernen har for Teddy Zebitz betydet en lang international erfaring og bragt ham vidt omkring i verden. Han har således bestridt poster i Nordamerika, England, Stockholm, Kina og Thailand. Siden 1996 har han været stationeret i Asien, blandt andet fire år som ansvarlig for SAS Cargo i Kina og han har dermed fulgt det hastigt voksende asiatiske marked for luftfragt tæt de seneste otte år. Han har en Master of Business Administration (MBA) fra University of Leicester UK. - Jeg ser frem til de nye udfordringer i SAS Cargo som ansvarlig for virksomhedens priser og produkter. Min internationale erfaring, mit kundefokus og udfordringerne i forskellige positioner og forretningsenheder i SAS koncernen har givet mig en stor erfaring og viden indenfor luftfragt og luftfartsindustrien generelt. Denne erfaring kan jeg nu bruge til at føre SAS Cargo videre via optimering og udvikling af fragtkapaciteten og dermed indtjeningen i virksomheden, siger Teddy Zebitz. SAS Cargos fragtkapacitet kommer primært fra SAS rutefly. Derudover tilbyder SAS Cargo, i samarbejde med WOW partnere og andre luftfragtselskaber, fragtfly mellem Skandinavien og Asien, og mellem Nordamerika og Skandinavien. SAS Cargo er et selvstændigt aktieselskab, som er ejet af SAS Gruppen. SAS Cargo omsatte i 2003 for 2.954 millioner SEK (325 MEUR) og havde i 2003 1249 medarbejdere i Skandinavien og 130 udenfor Skandinavien. For yderligere information Head of Corporate Communications SAS Cargo Group A/S, Ulrik Marschall: +45 3232 6733 eller e-mail: sas.cargo@sas.dk ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/13/20040813BIT00120/wkr0001.pdf