SAS Cargo udskiller svensk terminalvirksomhed i selvstændigt selskab

SAS Cargo udskiller svensk terminalvirksomhed i selvstændigt selskab Fragtterminalerne i Stockholm-Arlanda og Göteborg-Landvetter går sammen i et selvstændigt aktieselskab, Spirit, der foreløbig er ejet 100% af SAS Cargo. - Jeg ser meget store fordele ved at vi har etableret Spirit som selvstændig virksomhed. Det øger vores muligheder for at optimere vores forretningsgange, så de passer til vores kunder og vores svenske marked, siger Anders Skantz, der er administrerende direktør for Spririt. - Vi søger nu at få partnere ind i virksomheden, der kan hjælpe os med at opbygge en høj og stabil volumen. Det vil være med til at bringe enhedsomkostningerne ned, hvilket også vil komme kunderne til gode. - Navnet, Spirit, er valgt for at indikere engagement, hvilket er et af de væsentligste elementer i at kunne levere et godt produkt og en god service. Engagement er vigtigt. Spirit er et nyt selskab, men det bygger på mere end 40 års erfaring med luftfragt og tilfredse kunder. Disse erfaringer skal vi nu bygge videre på, når vi optimerer forretningen til det svenske marked, fortsætter Anders Skantz. De senere år har luftfragtterminalerne i Sverige oplevet en stigende trafik af gods, som bliver kørt udenom terminalerne og ned til det europæiske kontinent hvorfra det bliver fløjet videre. Det vil være en af Spirits opgaver at gøre det mere attraktivt for speditørerne at flyve godset ud direkte fra Sverige. Spirit og SAS Cargo Spirit har omkring 250 medarbejdere og håndterer årligt omkring 140.000 tons fragt på mere end 15000 kvadratmeter i terminalerne i Stockholm og Göteborg. Terminalerne er både ISO 9001 og ISO 14001 certificerede og har både køle- og frysefaciliteter. Derudover findes der et udbygget sikkerhedsudstyr i form af blandt andet x-ray maskiner og overvågningskameraer. Som nævnt ovenfor ejes Spirit 100% af SAS Cargo, som også er medejer af luftfragtterminalerne i Malmø og Riga. Derudover ejer SAS Cargo også fragtterminaler i Norge, Danmark og USA. SAS Cargo Group A/S omsatte i 2003 for 2,954 MSEK (325 MEUR) og har 1250 ansatte i Skandinavien og 130 udenfor Skandinavien. For yderligere information Administrerende direktør Anders Skantz: +46 8797 3498 eller infospirit@sas.se Kommunikationschef Ulrik Marschall: +45 32326733 eller sas.cargo@sas.dk ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/06/20040906BIT00100/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/06/20040906BIT00100/bild.html Billeder