SAS Spedition bliver til Trust

SAS Spedition bliver til Trust Et nyt navn og logo kombineret med en mere fokuseret indsats overfor de små og mellemstore virksomheder i Norden og Europa er nogle af de ændringer, der skal føre SAS Cargos speditionsvirksomhed mod nye højder. Det nye navn er Trust. - Vi har valgt at gøre det mere synligt for vores kunder, hvad vi er rigtigt gode til, siger Michael Thomasen, der er direktør for SAS Spedition. - Vi er en lille virksomhed med en engageret medarbejderskare, der er rigtig gode til deres job. Det kan vi se på udviklingen i de opgaver vi er blevet betroet af vores kunder. Navnet SAS Spedition fortæller historisk hvad der var starten på vores aktiviteter, men fortæller i dag meget lidt om vores egentlige virke. Derfor besluttede vi at ændre vores profil til at afspejle de flyfragt produkter og services som har stor betydning for vores kunder. Michael Thomasen forklarer at det nye navn, Trust, er valgt fordi han mener at det siger ALT i forhold til virksomhedens kunder og produkter. Han siger at Trusts kunder normalt henvender sig fordi de har en luftfragtforsendelse, der kræver en helt speciel opmærksomhed i hele transportforløbet. Det kan være et dyr, følsom medicin eller en reservedel, der skal videre hurtigst muligt. Tillid (Trust) er nøgleordet for løsning af disse opgaver. SAS's veludbyggede rutenet i Skandinavien og Europa skal udnyttes til at udvikle porteføljen af produkter hvor tid, frekvens og præcision er efterspurgt. I den forbindelse præsenteres et nyt "1st Flight" produkt. Fremover vil virksomhedens produktkategorier være delt op i to afdelinger; transportløsninger for niche-flows, der kræver individuelt design og planlægning samt enkeltforsendelser, der kræver ekstra opmærksomhed og baserer sig på udvidede kompetencer i forbindelse med afsendelse som luftfragt. SAS Spedition blev startet i Norge for mere end 50 år siden. I dag er der omkring 60 ansatte rundt om på fire kontorer i København, Oslo, Stockholm og Göteborg. Modsat den fortsatte koncentration af transportmarkedet, har SAS Spedition gennem årene udviklet sin ekspertise på nicheområder, hvor der kræves høj grad af personlig involvering og kompetencer. SAS Spedition (Trust) er en Business Unit under SAS Cargo Group A/S med en årlig omsætning på 180 millioner svenske kroner. For yderligere information: Direktør, SAS Spedition, Michael Thomasen: +45 32 32 53 63 Press Officer, SAS Cargo Group A/S, Ulrik Marschall, +45 32 32 67 33 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00750/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00750/wkr0002.pdf