Aftale mellem SAS Ground Services og bmi i Chicago

bmi, et af de største flyselskaber i Storbritannien, har underskrevet en aftale med SAS Ground Services vedr. bagagehåndtering i lufthavnen O'Hare International i Chicago. Aftalen træder i kraft fra 21. juni.

bmi flyver med daglige afgange fra Chicago til Manchester med flytypen A330. SAS Ground Services blev valgt efter en omfattende udbudsrunde med flere aktører, og det er første skift af leverandør indenfor bagagehåndtering siden de startede operationerne i O'hare i 2001. - Denne aftale gør det mulig for bmi, at forbedre deres omkostningseffektivitet og service standard, siger Peter Thorn, General Manager Commercial bmi. Samarbejdet gør det også mulig, at introducere elektroniske billetter på ruten, hvilket er en betydelig fordel for vores kunder. Det er samtidig en fordel at passagerservice forbliver hos et selskab, som håndterer Star Alliance, med de synergier og højere kompetencer dette indebærer. - Vi er meget glade for denne aftale med bmi, som betyder at vi nu får endnu et kvalitets flyselskab i blandt vores kunder, siger Flemming Alsing, ansvarlig for aftalen i SAS Ground Services International.