Hedegaard ny Direktør SAS Ground Services Denmark

Hans-Henrik Hedegaard, 61, er ansat som Administrerende Direktør i SAS Ground Services Denmark A/S. Han tiltræder stillingen pr. 13 august.

Hedegaard har bred erfaring fra ledelse i større virksomheder og har over lang tid besiddet en række ledende stillinger indenfor IT-branchen, primært i Nordeuropa.

I sit seneste job havde Hans-Henrik Hedegaard ansvar for strategiske projekter i CSC Nordic. I perioden 1996 til 2004 var han President og CEO i Scandinavian IT Group A/S samt Vice President i SAS Group. Tidligere har han haft internationale direktørposter i bl. a. Unisys, Digital Equipment og Control Data.

Hans-Henrik Hedegaard sidder i bestyrelsen for SAS Cargo Group A/S.

– Jeg ser frem til at indgå i en virksomhed, der er så central for flypassagerers oplevelse af deres rejse, og jeg glæder mig til at lære nyt og samtidig medvirke til at skabe en udvikling, der gavner alle interessenter, siger Hans-Henrik Hedegaard.

– Det glæder mig at vi har fundet en person med god ledelseserfaring og kendskab til SAS, siger Hans-Otto Halvorsen, Adm. Direktør for SAS Ground Services AB. Jeg er overbevist om, at Hans-Henrik kan bidrage positivt til videreudviklingen vores danske selskab samt være med til at løse SGS udfordringer.

Hans-Henrik Hedegaard bor i Roskilde sammen med sin kone og deres børn på 15 og 20 år. Han er interesseret i sejlsport, skiløb samt historie.