SAS Ground Services etableres som Aktieselskab

SAS Ground Services etableres som Aktieselskab Fra og med den første oktober 2004 bliver SAS Koncernens ground handling virksomhed, SAS Ground Services (SGS), herunder region Danmark, etableret som eget aktieselskab ligesom i Norge og Sverige. Dette gøres på samme vis som flyselskabet Scandinavian Airlines oprettes som aktieselskab i de Skandinaviske lande. SGS har siden 2001 været en selvstændig forretningsenhed i SAS Koncernen og vil efter etableringen som aktieselskab fortsat være 100% ejet af SAS Koncernen. - SGS er en stor global aktør på et meget konkurrenceudsat marked og som i høj grad er afhængig af udviklingen inden for flybranchen. SAS Koncernen har ved etablering af SGS som aktieselskaber valgt at satse yderligere på ground handling markedet, siger Lars Johansson, kommende Adm. Direktør for den danske enhed. SGS Danmark leverer groundhandling til ca. 40 forskellige flyselskaber. Virksomheden har ca. 2500 medarbejdere og er repræsenteret i Københavns Lufthavn og på de tre danske provinslufthavne, Billund, Århus og Aalborg. SGS er Skandinaviens største ground handling selskab og totalleverandør på groundhandlingydelser så som passagerekspedition, bagagehåndtering, flyrengøring, afisning og lastekontrol m.m.. Virksomheden er en global aktør repræsenteret i 104 lufthavne i 34 lande og leverer ground handling til 107 flyselskaber. Hvert år ekspederer SGS ca. 34.000.000 passagerer, 486.000 flyafgange, 292.000 ton fragt og 72.000 ton post. SGS har sin geografiske base i Skandinavien og ca. 8.000 ansatte og tilbyder enten ground handling services direkte til kunden/flyselskabet eller via repræsentanter. For yderligere information kontakt: Adm. Direktør Lars Johansson på tlf.: 2322 3132 eller e-mail:L.Johansson@sas.dk SAS Ground Services Denmark ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/17/20040617BIT00450/wkr0001.pdf