• SAS/

Air France-KLM og SAS underskriver codeshare- og interline-aftaler

Report this content
  • Air France- og KLM-kunder får fra 1. september 2024 adgang til 33 destinationer i Nordeuropa fra SAS' hubs i København, Oslo og Stockholm.
  • SAS-kunder får adgang til 33 europæiske destinationer fra Air Frances og KLM’s hubs i Paris Charles de Gaulle lufthavn og Amsterdam Schiphol lufthavn.
  • Interline-aftalen omfatter Air Frances, KLM's og SAS' europæiske netværk.
  • Air France-, KLM- og SAS-kunder vil kunne optjene og anvende Miles/Point via loyalitetsprogrammerne Flying Blue og EuroBonus.

Air France-KLM og SAS meddeler i dag, at de har underskrevet codeshare- og interline-aftaler, der gælder for Air France, KLM og SAS. Aftalerne omfatter også gensidige fordele i loyalitetsprogrammer. Aftalerne træder i kraft 1. september 2024, når SAS officielt bliver medlem af SkyTeam-alliancen, som Air France-KLM er stiftende medlem af.

Codeshare-aftalen omfatter en lang række europæiske destinationer. Air France- og KLM-kunder får adgang til 33 destinationer i Nordeuropa fra SAS' hubs i København, Oslo og Stockholm. SAS-kunder får adgang til 33 destinationer i Europa fra Air Frances og KLM’s hubs Paris Charles de Gaulle lufthavn og Amsterdam Schiphol lufthavn. Derudover vil der der, i den nærmeste fremtid, blive føjet flere interkontinentale destinationer til aftalen.

Interline-aftalen omfatter Air Frances, KLM's og SAS' europæiske netværk, så kunderne får endnu flere rejsemuligheder.

Medlemmer af Flying Blue og EuroBonus, som er Air France-KLM's og SAS' loyalitetsprogrammer, vil kunne optjene og anvende Miles/Point på alle flyvninger fra 1. september 2024. EuroBonus-medlemmer vil også kunne nyde godt af SkyTeam-tjenester og -fordele, herunder SkyPriority og loungeadgang.

"Disse aftaler markerer et vigtigt skridt i retning af et tæt kommercielt samarbejde mellem Air France, KLM og SAS," udtaler Angus Clarke, Chief Commercial Officer, Air France-KLM. "Når vi forbinder vores netværk og hubs, kan vores kunder drage fordel af en lang række europæiske destinationer og tjenester af høj kvalitet. Vi ser frem til at videreudvikle samarbejdet og styrke vores position i Skandinavien."

"Vi er stolte af i dag at kunne lancere codeshare-flyvninger med vores kommende SkyTeam-partner Air France-KLM. Det udvider vores tilgængelighed og giver vores loyale kunder endnu flere fordele. Samarbejdet med Air France-KLM rummer store muligheder. Det vil ikke kun tiltrække nye passagerer til SAS, men også øge SAS' globale synlighed og tilgængelighed. Vi ser frem til et succesrigt og langvarigt samarbejde", udtaler Paul Verhagen, Chief Commercial Officer i SAS.

Air France og KLM har op til 200 ugentlige flyvninger mellem deres hubs – Paris Charles de Gaulle lufthavn og Amsterdam Schiphol lufthavn – og SAS' hubs i København, Oslo og Stockholm.

SAS har op til 44 flyvninger om ugen til Paris Charles de Gaulle fra København, Oslo og Stockholm, og 65 til Amsterdam Schiphol lufthavn.

Der kan nu reserveres flyvninger med afgang fra 1. september 2024 på airfrance.com, klm.com, sas.dk og via alle distributionskanaler.

Om Air France-KLM

Air France-KLM-koncernen er en global aktør med en stærk europæisk base, og dens vigtigste forretningsområder er passagertransport, luftfragt og flyvedligeholdelse.

Air France-KLM er en førende luftfartskoncern når det gælder international trafik med afgang fra Europa. Det tilbyder sine kunder adgang til et verdensomspændende rutenet, der dækker over 320 destinationer takket være Air France, KLM Royal Dutch Airlines og Transavia, hovedsageligt fra sine hubs i Paris-Charles de Gaulle og Amsterdam-Schiphol.

Flying Blue er Air France-KLM's loyalitetsprogram med mere end 24 millioner medlemmer.

Sammen med sine partnere Delta Air Lines og Virgin Atlantic driver Air France-KLM det største transatlantiske joint venture med mere end 340 daglige flyvninger. Air France-KLM er også medlem af SkyTeam, en alliance, der stræber efter at give passagerer en mere smidig rejseoplevelse på hvert trin af deres rejse. 19 medlemsflyselskaber arbejder sammen på tværs af et omfattende globalt rutenet.

Air France-KLM Group har i 20 år været anerkendt som førende i branchen inden for bæredygtig udvikling og er fast besluttet på at fremskynde overgangen til en mere bæredygtig luftfart.

Air France-KLM press office: + 33 (0)1 41 56 56 00 – www.airfranceklm.com - @AirFranceKLM

Om SAS

SAS, Skandinaviens førende luftfartsselskab siden 1946, opererer fra sin primære hub i Københavns Lufthavn (CPH), suppleret med hubs i Oslo (OSL) og Stockholm (ARN).

Vores mission er at forbinde Skandinavien med verden og verden med Skandinavien. SAS flyver hvert år mere end 25 mio. passagerer og transporterer 55 tons gods til 135 destinationer i Europa, USA og Asien. Vores over 10.000 engagerede kolleger samarbejder med partnere og kunder om at omstille luftfarten. Vi har forpligtet os til at opnå netto-nul udledning inden 2050, hvilket er i tråd med vores grundlæggeres visionære ånd: “Den eneste tradition, der er værd at bevare, er at gå fra det gamle til det nye". Innovation og samfundsmæssige fremskridt er kernen i alt, hvad vi gør.

Få flere oplysninger på vores hjemmeside www.sas.dk, eller følg os på de sociale medier for de seneste opdateringer og kampagner.

SAS presseafdeling: +45 32 32 31 35