Austrian Airlines Group nyt medlem af Star Alliance

Report this content

Austrian Airlines Group nyt medlem af Star Alliance Star Alliance, den globale flyalliance, vokser fortsat. I går blev Austrian Airlines Group det 10. medlem af Star Alliance. Austrian Airlines Group består af de tre luftfartsselskaber Austrian Airlines, Lauda Air og Tyrolean Airways. Det nye medlem forstærker alliancens rutenet i det østlige og sydøstlige Europa samt i Mellemøsten. Austrian Airlines Group tilbyder i dag et rutenet med flere end 120 destinationer i 67 lande. Flyflåden er på 90 fly og Austrian Airlines Group transporterer årligt ca. 8 millioner passagerer på totalt 410 daglige afgange. Medlemmerne i Star Alliance er alle ledende flyoperatører i deres respektive regioner. Star Alliance består i dag af SAS, Air Canada, Air New Zealand, ANA All Nippon Airways, Ansett Australia, Austrian Airlines Group, Lufthansa, Thai Airways International, United Airlines og Varig Brazilian Airlines. I april måned bliver Singapore Airlines nyt medlem i alliancen og senere på året Mexicana Airlines og British Midland Airways. Med det nye medlemmerne senere på året, udvider Star Alliance sit rutenet til flere end 800 destinationer i 130 lande. For yderligere information kontakt venligst: Gunther Sollinger, Director Partnership and Alliances, SAS Telefon: 00 46 8 797 5487 Mobil: 00 46 79 997 5487 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00290/wkr0002.pdf