Economy Plus - ny klasse på SAS langflyvninger

Economy Plus - ny klasse på SAS langflyvninger Samtidig med introduktionen af SAS nye langdistancefly Airbus A340-330 i september 2001 indføres en ny klasse - Economy Plus. Den nye klasse er, som navnet antyder, en økonomiklasse med noget ekstra. Economy Plus tilbyder en bedre komfort med mere bekvemme stole og bedre benplads samt muligheder for at tilslutte bærbar computer. Servicekonceptet bliver det samme som i den ordinære økonomiklasse. Den ny klasse henvender sig i første række til den hyppigt rejsende, som i dag rejser på økonomiklasse, men som er villige til at betale mere for bedre komfort og bedre arbejdsmuligheder. Prisen for at rejse i Economy Plus vil svare til dagens fleksible økonomiklassebilletter, Economy Full Flex, hvilket vil sige cirka 65 procent af den normale Business Class pris. De seneste år har flybranchen oplevet en ny form for efterspørgsel. Den forretningsrejsende er blevet mere omkostningsbevidst og vælger ofte økonomiklasse, selv til lange rejser. SAS testede i løbet af 2000 en fleksibel økonomiklassebillet med godt resultat. - Vi tror, at Economy Plus bliver det naturlige valg for forretningskunder, som vil have fleksible billetter og bedre komfort end i økonomiklasse, siger Jan Olson, ansvarlig for produkt- og serviceudvikling hos SAS. Også Business Class videreudvikles og får bedre benplads, bredere og bedre stole og bedre service. SAS nye Airbus A340-330 får plads til 261 passagerer. Af disse bliver de 24 stole reserveret Economy Plus. Business Class får 54 pladser inklusive seks "sleepers", sovestole. Økonomiklasse bliver på 183 pladser. Lanceringen af Economy Plus sker samtidig med introduktionen af den nye Airbus A340-300 i september 2001. SAS har bestilt ti nye langdistancefly af typerne Airbus A330-300 og Airbus A340-300. Ud over de nye Airbus fly bliver seks Boeing 767-300ER modificeret så de i sommeren 2002 også kan tilbye et treklassesystem. SAS interkontinentale virksomhed omfatter for øjeblikket otte destinationer:Bangkok, Chicago, New Delhi, New York, Beijing, Seattle, Singapore og Tokyo. I maj 2001 introduceres også ruten København - Washington D.C. Fotos af SAS langdistancefly kan findes på: https://www.scandinavian.net/company/newsfacts/picture/index.asp Med venlig hilsen SCANDINAVIAN AIRLINES Informationsafdelingen For yderligere information kontakt: Jan Olson, chef for SAS produkt- og serviceudvikling, telefon +46 8 797 28 32 eller mobil +46 709 97 28 32 ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00060/bit0002.pdf