Få din idé ført ud i virkeligheden med SAS Scholarship

Hvordan kan vi være med til at forandre verden, hvis vi ikke har set den?
Nu lanceres SAS Scholarship, hvor tre personer tilbydes en mulighed for at udvikle deres idéer og rejse verden rundt sammen med mentorer, som allerede har gjort en forskel inden for deres områder.

Rejsende er mennesker, der historisk set har gjort en forskel, og som også i fremtiden vil bidrage til at udvikle verden. Det er gennem opdagelse af verden, at vi kan forstå den og være med til at udvikle den. Sådan har det været historisk set, og sådan vil det være i fremtiden. Som en forlængelse af SAS' seneste kampagne – Travelers Are The Future – lanceres nu SAS Scholarship. SAS vil bidrage til at inspirere mennesker til at opdage verden, få nye indtryk og frigøre potentialet i netop deres idéer. Derfor lanceres nu SAS Scholarship.

-  I over 70 år har vi medvirket til at skabe innovation og nye opdagelser for rejsende rundt om i verden. Vi ser derfor frem til at gøre endnu en forskel ved at bidrage til at virkeliggøre nogle af de store ideer, der findes. Vi håber, at SAS Scholarship kan bidrage til at skabe og udvikle endnu flere ideer som vil gøre en virkelig forskel i verden, siger Didrik Fjeldstad, VP Brand & Marketing i SAS.

De tre vindere af SAS Scholarship tilknyttes toneangivende mentorer, der allerede har gjort en forskel inden for deres respektive områder. Mentorerne vil støtte med deres viden, erfaring og netværk og sammen med SAS skabe unikke oplevelser, der kan bidrage til realiseringen af hver idé.

Om SAS Scholarship

- Ansøgning sker via billede eller film, hvor du som ansøger beskriver, hvordan du vil skabe forandring.

- Sidste ansøgningsdato er 30. november.

- Vinderne præsenteres senest 20. december.

- De skræddersyede rejser gennemføres i første kvartal 2018.

- Der er åbent for ansøgninger fra Danmark, Norge og Sverige.

- Læs mere på: www.sasscholarship.com

Forskning om de positive effekter af rejser

William W. Maddux, 2014

Zimmermann J, Neyer FJ, 2013

William W. Maddux, 2009

Lile Jia, Edward R. Hirt, Samuel C. Karpen, 2009

For yderligere information kontakt venligst SAS’ presseafdeling 4532323135

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 191 lande verden over.

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver 30 millioner rejsende om året til, fra og ind i Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter - Oslo, København og Stockholm - med over 125 destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier tager SAS global lederskab indenfor bæredygtig luftfart. Vi vil reducere de samlede CO2-udledninger med 25 procent i 2025 ved at bruge mere bæredygtig flybrændstof og investere i den mest moderne flåde i Europa. Ud over flyrejser tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance ™ og kan sammen med vores partnere tilbyde næsten 19.000 daglige flyvninger til over 1300 destinationer over hele verden.