Fornyet samarbejde mellem SAS og Red Barnet

Fornyet samarbejde mellem SAS og Red Barnet SAS og Red Barnet i Danmark, Redd Barna i Norge og Rädda Barnen i Sverige fortsætter det langsigtede samarbejde, som blev indledt i 1998. Det fornyede samarbejde vil gælde frem til 31. december 2004. Red Barnet i de tre lande og SAS vil gennem samarbejdet skabe ressourcer, som skal føre til varige forbedringer for børns ret til et værdigt liv, som det er beskrevet i Red Barnets grundlæggende principper, som bygger på FNs konvention om Børns Rettigheder. SAS står for den økonomiske garanti og for at gøre det muligt for medarbejdere i SAS og SAS' kunder ( cirka 22 millioner passagerer om året) at bidrage efter eget engagement. De beløb som stilles til rådighed for Red Barnet skal anvendes inden for området "Børn i krig og på flugt". SAS økonomiske garanti betyder, at Red Barnet i de tre lande samlet modtager 6 millioner svenske kroner årligt fra 2001 til 2005. - Samarbejdet mellem Red Barnet og SAS er en vigtig del af SAS' engagement i samfundet. Red Barnet har en lang skandinavisk tradition og står for noget meget positivt. Vi har naturligvis været opmærksomme på den debat, der har været omkring Red Barnet i Danmark, men vi har fået revisionens forsikring om, at de penge SAS har betalt helt og fuldt er brugt som aftalt. Vi har desuden fuld tillid til den ny ledelse i Red Barnet i Danmark, siger personaledirektør i SAS gruppen Bernhard Rikardsen. Med venlig hilsen SCANDINAVIAN AIRLINES Informationsafdelingen Pressmøde I samarbejde med Red Barnet inviterer SAS hermed til pressemøde hos Red Barnet, Rantzausgade 60 i dag klokken 13.00. ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/01/20001201BIT00110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/01/20001201BIT00110/bit0002.pdf