Hver enkelt passager vælger selv underholdningen

Report this content

Hver enkelt passager vælger selv underholdningen ombord på SAS nye fly På SAS nye fly Airbus A340 og A330 til langruterne , udstyres hvert sæde med en skærm, hvorpå passagererne selv vælger underholdningen individuelt. Ved at berøre skærmen og pege på det ønskede alternativ, vælger passagererne · Film - 12 aktuelle film tilbydes · Audio - 18 musikkanaler i alle smagsretninger · Spil - 9 populære spil der passer alle aldre Billede og lyd er af højeste kvalitet. Landskabskamera De fleste passagerer vil antagelig fra starten følge moving map/camera - der også vises på skærmen: Aller forrest i flyets næse sidder et kamera, der filmer selve starten og viser hvordan flyet forlader jorden. I luften rettes kameraet lodret nedad og viser terrænet under flyet. Kamerabillederne kan skifte med moving map, der løbende under flyvningen giver information om position, aktuel tid, ankomsttidspunkt, vejrforhold etc. Når flyet nærmer sig sin destination, kan passagererne ved næsekameraets hjælp følge indflyvningen til landings banen minut for minut. Skærm i armlænet På Business Class er skærmen skjult i armlænet og foldes ud efter start. På Economy Class er skærmen monteret ind i stolesædet foran. Selvom sædet er i skrånende stilling vil skærmen være i behagelig afstand for brugeren. Nyheder via satellit SAS har forberedelser i gang for at udnytte elektronikken, så passagererne kan få endnu flere oplevelser ombord. Ved hjælp af satellit overføring vil nyheder og aktuel information løbende kunne tilsluttes fra jorden til flyet. - Vi vil udbygge systemet så hurtigt som muligt og tilbyde flere interessante oplevelser for passagererne,forklarer Hermine Wachtmeister, Manager SAS Inflight Entertainment & Communication. - Det handler både om afslapning og arbejde og ved hjælp af ny teknik bliver miljøet i luften mere og mere lig miljøet hjemme foran TV eller computer- for de passagerer der ønsker det. Det er det amerikanske Rockwell Collins, der er leverandør af systemet, der kaldes TES- Total Entertainment System. Ved yderligere information, kontakt venligst: Hermine Wachtmeister, Manager SAS Inflight Entertainment & Communication, Tel +46 8 797 2851, eller +46 709 97 28 51 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/26/20010326BIT00080/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/26/20010326BIT00080/bit0002.pdf