Julie Bergan i spektakulær performance på bagagebånd

I dag den 18. oktober vil over 8000 SAS-ansatte i luften og på jorden begynde at bære en opdateret uniform – en uniform i et elegant, moderne og skandinavisk design, som er i tråd med SAS’ visuelle identitet ”blue on blue”. Premieren markeres af den norske sangerinde, Julie Bergan, med bagagebåndskoncert i ny digital film.

SAS har det seneste år arbejdet med at bringe lyd, musik og rejse tættere sammen – blandt andet med Spotify-playlister samt koncerter i lufthavne og i 10.000 meters højde. Når SAS i dag lancerer sin opdaterede uniform bringer SAS igen musik og rejse tættere sammen – denne gang i en ny digital film, hvor Julie Bergan omgivet af seks dansere i den opdaterede SAS-uniform fremfører en koncert på et bagagebånd i Oslo Lufthavn foran SAS’ kunder.

– Det er noget helt særligt at skifte uniform. Vores uniform er en vigtig del af vores visuelle identitet og noget alle vores kunder ser og lægger mærke til, når de rejser med os. Derfor vil vi gerne markere de opdaterede uniformer på en spektakulær og anderledes måde. Samtidig er bagagebåndskoncerten med Julie Bergan en del af vores strategi om at bringe musik og rejse tættere sammen og give vores kunder en unik rejseoplevelse før, under og efter rejsen. Vi er også enige med Julie Bergan, om at vi ”kinda like it”, siger Kenneth Christiansen, Marketingchef i SAS.

Den opdaterede uniform er i et sporty, skandinavisk og stilrent design, og er i tråd med SAS’ visuelle identitet ”blue on blue”, som kunderne kender fra SAS’ kommercielle aktiviteter og produkter. Arbejdet med den opdaterede uniform har taget halvandet år, og der er blevet produceret 90.995 uniformsdele til de omkring 8.000 SAS-ansatte.

Den opdaterede uniform er taget frem af Ted Bernhardtz, mens Amandah Andersson, en svensk upcoming designer, står bag det nye tørklæde, som er designet eksklusivt til SAS.

Koncerten og den digitale film er lavet i samarbejde med Universal Music, mens LOS&CO står bag det kreative koncept. Filmen vil blive fremvist i digitale kanaler fra i dag den 18. oktober, hvor SAS' ansatte skifter uniform. Filmen kan ses her.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS presseafdeling +45 32 32 31 35

SAS blev stiftet i 1946 og har i år 70 års jubilæum som Skandinavien foretrukne og største flyselskab. SAS flyver til mere end 100 destinationer i Skandinavien, Europa, USA og Asien. SAS er et af de stiftende medlemmer af verdens største globale flyselskabsalliance - Star Alliance ™. Sammen med vores 27 partnere flyver vi til mere end 1300 destinationer i 192 lande verden over. For mere information, besøg: www.sasgroup.net  #SAS70

Tags:

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver 30 millioner rejsende om året til, fra og ind i Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter - Oslo, København og Stockholm - med over 125 destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier tager SAS global lederskab indenfor bæredygtig luftfart. Vi vil reducere de samlede CO2-udledninger med 25 procent i 2025 ved at bruge mere bæredygtig flybrændstof og investere i den mest moderne flåde i Europa. Ud over flyrejser tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance ™ og kan sammen med vores partnere tilbyde næsten 19.000 daglige flyvninger til over 1300 destinationer over hele verden.