• SAS/

Mads Brandstrup bliver ny Senior Vice President Communications and Public Affairs hos SAS

Mads Brandstrup overtager rollen som Senior Vice President Communications and Public Affairs hos SAS, Skandinaviens ledende luftfartsselskab. I sin nye stilling kommer han til arbejde tæt sammen med selskabets administrerende direktør, Anko van der Werff, og have ansvaret for SAS' omfattende kommunikationsinitiativer, både internt og eksternt. Mads Brandstrup kommer til at referere direkte til SAS' Executive Vice President & Chief of Staff, Carina Malmgren Heander. Han tiltræder stillingen 1. januar 2024.

"Vi er meget tilfredse med ansættelsen af Mads Brandstrup. Hans omfattende ledelseserfaring fra højtstående kommunikationsroller, som var tæt integrerede med topledelsesteams, vil gøre en stor forskel for SAS", siger Carina Malmgren Heander, Executive Vice President & Chief of Staff hos SAS.

Mads Brandstrup medbringer stor erfaring. Siden 2021 har han fungeret som administrerende direktør for Danske Medier. Inden denne stilling havde han forskellige nøglepositioner som særlig rådgiver for den danske finansminister, samt chef for presse og kommunikation i Socialdemokratiet.

"Jeg er taknemmelig for muligheden for at fortsætte med at styrke SAS' kommunikationsindsats på dette afgørende tidspunkt i luftfartsindustrien - og for SAS. Med min baggrund inden for både journalistik, kommunikation og public affairs, ser jeg frem til at anvende min erfaring for at tilføre værdi til teamet og SAS", udtaler Mads Brandstrup.

Mads Brandstrup Nielsen afløser Karin Nyman, der går videre til nye udfordringer uden for SAS.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, med knutpunkter i Köpenhamn, Oslo och Stockholm, flyger till resmål i Europa, USA och Asien. Inspirerade av vårt skandinaviska arv och hållbarhet, är SAS en drivande kraft inom hållbart flyg och i omställningen till flyg med nettonollutsläpp. Vi minskar kontinuerligt våra koldioxidutsläpp genom att använda mer hållbart flygbränsle, investera i nya bränslesnåla flygplan och genom partnerskap för innovation i ny disruptiv teknik– och på så sätt bidrar vi till branschens mål om netto noll koldioxidutsläpp till 2050. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds ett stort antal destinationer runt om i världen. För ytterligare information besök https://www.sasgroup.net