Ny SAS-rute mellem København og Jønkøping

Søndag den 16. januar åbner SAS en ny rute mellem København og Jønkøping i den sydlige del af Sverige. Størstedelen af kundegrundlaget mellem de to byer er svenske kunder, der bruger København og SAS' rutenet til at komme videre ud i verden. Det svenske flyselskab Skyways har tidligere fløjet mellem de to byer, men lukkede ruten den 5. december 2004. SAS vil benytte en CRJ-200 med plads til 50 passagerer, der bliver seks returflyvninger om ugen, og flytiderne ser således ud: Jønkøping – København 06.20 - 07.05 København – Jønkøping 20.35 – 21.20 For yderligere information kontakt Adm. direktør Susanne Larsen på telefon 3232 3044 eller mobil 2322 3044 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Danmark Informationsafdelingen

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver hvert år over 30 millioner rejsende til, fra og mellem Skandinavien. SAS' tre knudepunkter – København, Oslo og Stockholm – med 125 destinationer i Europa, USA og Asien. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance™ og her tilbydes over 19.000 daglige afgange til 1.300 destinationer verden over.