• SAS/

Nye destinationer og flere afgange - SAS ekspanderer internationalt med vinterens program

Report this content

Nye destinationer og flere afgange - SAS ekspanderer internationalt med vinterens trafikprogram Vinterens trafikprogram - med start 29. oktober - rummer flere nye destinationer og en forøgelse af sædekapaciteten på de internationale ruter med godt ni procent. Med vinterens trafikprogram iværksætter SAS en ekspansion med det formål at erobre markedsandele på både europæiske og interkontinentale ruter. SAS satser på Birmingham Blandt nyhederne er Englands næststørste by Birmingham med et opland på syv millioner indbyggere. SAS startar tre daglige ture fra Køpenhavn. Birmingham har et blomstrende erhvervsliv og har årligt cirka 700 udstillinger og messer, siger Karin Strömberg, chef for Network Management i SAS, og fortsætter: For rejsende fra Birmingham ligger København ideelt som transferpunkt for rejser videre østpå. Weekendafgange til Palma Palma de Mallorca er en anden nyhed på SAS-kortet. Hver lørdag og søndag er der non-stop forbindelse fra København. SAS har ledig kapacitet i weekenden og Palma de Mallorca er et stort marked som også efterspørges af vores EuroBonus kunder, siger Karin Strömberg. Rejser til Irland er også i vækst, og SAS starter en ny rute Oslo-Dublin med totalt fire ture om ugen. SAS øger også antallet af forbindelser til Schweiz. Fra både København og Stockholm øges trafikken til Zurich. Genève får også en morgenforbindelse fra Stockholm, som supplement til den eksisterende aften forbindelse. Store forbedringer til gavn for de rejsende er sket i det stille. - 70 procent af afgangene er justeret 5-10 minutter for at skabe bedre transfer muligheder først og fremmest i København. Vi har startet tilpasningen af trafiksystemet med sigte på, at vi næste år får et større antal sæder på både de oversøiske og europæiske ruter. Det er de mange små justeringer som sammanlagt giver en bedre tidstabel, siger Karin Strömberg. (SAS vintertrafikprogram, fortsat) Øvrige nyheder i trafikprogrammet Den markante trafikvækst SAS oplever på ruterne over atlanten til USA betyder, at der indsættes en ekstra aftenafgang i løbet af ugen på strækningen København - New York, hvilket giver totalt 27 ture fra Skandinavien til denne destination. Nyt er også aftenafgangen Oslo-Paris med retur næste morgen, hvilket totalt giver fire daglige forbindelser på denne rute. Göteborg-Paris øges med en morgenafgang seks gange om ugen. Budapest får yderligere en forbindelse og Hamburg en ekstra morgenafgang. Trafikken østpå øges med yderligere en tur til St. Petersborg fra København. Sommerens ekstra tirsdagsforbindelse fra København til Tel Aviv fortsætter, en rute som dermed beflyves dagligt. Trafikken i hovedstadstrianglen øges med en tur/retur mellem Stockholm- København og Stockholm-Oslo. For yderligere information, venligst kontakt: Karin Strömberg, Vice President, SAS Network Management, Tel: +46 (0)8 797 19 03 Jens Wigen, Director, SAS Network Planning, Tel: +46 (0)8 797 19 92 For billeder, download direkte fra SAS billedarkiv: http://www.scandinavian.net/company/newsfacts/picture/index.asp Med venlig hilsen SCANDINAVIAN AIRLINES SYSTEM Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00530/bit0002.pdf