Premiere på den forste europæiske Rejseportal

Premiere på den første europæiske Rejseportal SAS vil i samarbejde med ti andre luftfartsselskaber etablere det første europæiske online rejsemarked hvor flere forskellige selskaber samles om informationen. Den nye internetadresse kan tilbyde adgang til den mest opdaterede prisinformation inklusive luftfartsselskabernes lavest tilgængelige priser. Rejseportalen ventes at tiltrække en betragtelig del af det totale online rejsesalg i Europa i løbet af de næste to år. De øvrige partnere i det nye samarbejde er Aer Lingus, Air France, Alitalia, Austrian Airlines Group, British Airways, British Midland, Finnair, KLM, Lufthansa og Iberia. Den banebrydende internetadresse - som bliver navngivet i løbet af de kommende måneder - vil tilbyde de rejsende det mest omfattende udbud af fly til, fra og indenfor Europa. Man vil også kunne reservere hotel, bil, forsikring og andre rejseydelser via internetadressen. På vegne af medlemsselskaberne udtaler koncernchef Jan Stenberg, SAS: "Denne adresse vil revolutionere den måde europæerne organiserer deres rejseplaner på. Fra sin egen lænestol har man nu på sit eget sprog ikke blot adgang til det største internationale rutenet og nogle af de lavest tilgængelige priser, men også til at handle alle sine rejsebehov eet sted." "Alle vore undersøgelser viser, at kunderne ønsker at kunne sammenligne og købe tilbud fra en bred vifte af luftfartsselskaber ved blot at besøge én internetadresse. Det er netop, hvad de her får mulighed for, og de vil samtidig kunne være overbevist om, at de har at gøre med etablerede virksomheder, som de kan være sikre på leverer." Det nye samarbejde, som forventes at løbe af stabelen i slutningen af året, bliver admini-streret uafhængigt af de enkelte luftfartsselskaber. Medlemsselskaberne vil fortsat være konkurrenter og vil hverken informere hinanden om priser og prisudspil eller anden selskabsspecifik information, som har betydning for konkurrencen. Internetadressen forventes at give medlemsselskaberne store besparelser på salgs- og distributionsomkostninger for billetter. For yderligere information venligst kontakt: Senior Vice President Erik Strand, SAS Marketing og Salg Telefon: 00 46 70 997 24 24 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00660/bit0002.pdf