Samarbejdsaftale mellem SAS og Sabre

Samarbejdsaftale mellem SAS og Sabre SAS og Sabre har underskrevet en samarbejdsaftale, som indebærer at alle SAS produkter, tjenester og priser skal findes tilgængelige i Sabre Computer Reservation System. En øget distribution af SAS produkter og tjenester via Sabres system er vigtig for SAS' muligheder for fortsat vækst i Skandinavien og globalt. Birgitta Rolén, administrerende direktør for Sabre Nordic Countries & Eastern Europa siger: Vi er meget tilfredse med at det er lykkedes at finde en løsning og vi derigennem kan forstærke vort samarbejde med en så vigtig kunde som SAS. Vi håber, at dette kun er begyndelsen på et stærkere samarbejde mellem SAS og Sabre. Per Wehlander, ansvarlig for CRS, Computerized Reservation Systems, siger: - Sabre er en vigtig distributionskanal for SAS, og vi er derfor meget tilfredse med den ny overenskomst. Det er i SAS' interesse, at vore produkter findes distribueret rundt om i verden, og at rejsebureauernes personale selv skal kunne vælge det databaserede reservationssystem, som passer til deres behov, inklusive Sabre. Om Sabre: Sabre er førende i verden på avancerede og innovative IT-løsninger inden for rejse- og transportindustrien over hele verden. Hovedkontoret ligger i Dallas/Forth Worth, USA, og selskabet har flere end 10.000 ansatte i 45 lande. 1998 rapporterede Sabre indtægter på 18,6 milliarder svenske kroner - en stigning på 16% mod foregående år. Mere information om Sabre findes på www.sabre.com. Sabre og Sabre logotypen er registrerede varemærker. Om SAS: SAS blev dannet 1946 og er et konsortium bestående af de tre nationale luftfartsselskaber SAS Danmark A/S, SAS Norge ASA og SAS Sverige AB. 1999 fløj SAS 22 millioner passagerer til 101 destinationer i 31 lande, hvoraf ni uden for Europa, seks i Asien og tre i USA. SAS havde mere end 1000 daglige afgange og transporterede 280 000 tons fragt. Sammen med regionale partnere, partnere i Star Alliance samt øvrige samarbejdspartnere tilbyder SAS sine kunder mere end 8000 afgange om dagen til næsten 800 destinationer i 114 lande. Mere information om SAS findes på www.scandinavian.net. For yderligere information kontakt venligst: Birgitta Rolén, Chef Sabre Norden og Østeuropa på telefon +46 8 698 86 11 Per Wehlander, Computerized Reservation Systems, SAS på telefon +46 8 797 29 64 Mobil +46 709 97 29 64 Med venlig hilsen SCANDINAVIAN AIRLINES SYSTEM Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000327BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/28/20000327BIT00490/bit0002.pdf