SAS: Nu flyver Folkeflyet folket til Bornholm

Report this content

I dag indvier SAS en helt særlig rute for én dag. 130 udvalgte danskere bliver fløjet frem og tilbage til Folkemødet på Bornholm. En flyvetur, der både byder på musik i gaten og politik i luften.

Et helt særligt fly letter for første gang til Folkemødet. Her til morgen kl. 9.00 letter SAS Folkefly SK7031 med 130 spændte og glade danskere, som har vundet en returbillet til Folkemødet på Bornholm.

Flyveturen bliver er ikke en helt almindelig flyvetur. I gaten spiller den danske musiker Bryan Rice, på flyet debatterer Pernille Rosenkrantz-Theil (S) med danskerne ombord, og inden landing flyver SAS Folkefly i 600 meters højde hen over solskinsøen.

- Det bliver en helt anderledes flyvetur til Bornholm. Vi har udvalgt 130 politisk interesserede danskere, hvoraf de fleste aldrig har været med til Folkemødet før.

For SAS er det her en sjov måde at deltage i den politiske dialog med både folket og politikerne. Vi har selvfølgelig også noget på hjerte. Vi ønsker at fortælle, at vi er en vigtig dansk virksomhed, i benhård konkurrence med selskaber, som driver virksomhed på en måde, som ikke harmonerer med de værdier, der hersker på det danske arbejdsmarked, siger Lars Sandahl Sørensen, operationel koncerndirektør i SAS.

Konkurrencen om at komme med på Folkeflyet har foregået i en kampagne på de sociale medier. Over en periode på 13 dage, er der hver dag blevet udvalgt ti danskere, som har begrundet, hvorfor netop de skulle med på SAS Folkefly og Folkemødet på Bornholm.

Omkring 1000 danskere har tilmeldt sig konkurrencen, men kun 130 er blevet valgt ud. En af dem er 65-årige Kaj Hammer fra Støvring i Nordjylland, som skal med på Folkemødet for første gang. Under flyveturen skal han have en politisk snak med Pernille Rosenkrantz-Theil.

- Folkemødet må være noget helt andet end det, jeg normalt oplever. Jeg er jo ikke politiker og kommer ikke i de kredse, men jeg er interesseret i politik, så det bliver spændende. Jeg tror, at der er mange flere politikere tilstede end borgere på Bornholm, så jeg glæder mig til både at tale med Pernille Rosenkrantz-Theil på flyet og at se, hvad der  ellers rører sig på Folkemødet, siger Kaj Hammer, der i dag arbejder som kranfører.

Til Folkemødet er SAS en del af Infrastrukturens Telt, hvor SAS blandt andet afholder et debatarrangement om den fremtidige mangel på piloter i Danmark. Ved Infrastrukturens telt finder man også SAS’ flysimulator, hvor man har mulighed for at teste sin evner som pilot ved at lette, flyve og lande et fly.

SAS’ Folkefly SK7031 letter fra København mod Rønne d. 17. juni kl. 9.00 med ankomst i Rønne 9.50, og flyver retur som SK7034 fra Rønne samme aften d. 17. juni kl. 22.20 med ankomst i København kl. 23.00.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS presseafdeling +45 32 32 31 35

SAS blev stiftet i 1946 og har i år 70 års jubilæum som Skandinavien foretrukne og største flyselskab. SAS flyver til mere end 100 destinationer i Skandinavien, Europa, USA og Asien. SAS er et af de stiftende medlemmer af verdens største globale flyselskabsalliance - Star Alliance ™. Sammen med vores 27 partnere flyver vi til mere end 1300 destinationer i 192 lande verden over. For mere information, besøg: www.sasgroup.net  #SAS70

Tags: