SAS ÅBNER 14 NYE RUTER

Report this content

SAS fortsætter med at styrke sine sæsontilpassede tilbud og introducerer nu 14 nye ruter fra Skandinavien. Danske rejsende kan flyve direkte fra København til Bari, Tivat, Rhodos og Zadar. Samtidig åbner SAS yderligere to direkte ruter fra Aarhus til Alicante og Chania. Billetter kan bookes fra 30. september 2019.

Næste års sommerprogram fra SAS, der løber fra april til oktober 2020, indeholder nye, attraktive destinationer og afgørende justeringer af flyruter baseret på ny efterspørgsel i markedet og mere sæsonprægede rejsemønstre.

Eksisterende ruter til populære og vigtige rejsemål bliver forlænget, og samtidig udvides rutenetværket med 14 direkte ruter fra Skandinavien, heriblandt fem helt nye destinationer for SAS.

”Ekstra mange vælger at rejse med SAS i feriemånederne, og vi har en klar strategi om at udvikle vores rutetilbud, så det er skræddersyet til forskellige ønsker og behov gennem året. Jeg er glad for, at vi kan præsentere en lang række attraktive, sæsontilpassede ruter, hvoraf en del er vigtige nyheder i Danmark” siger Simon Pauck Hansen, koncerndirektør i SAS.

Nyheder i Danmark
Sommernyheder fra København er tre helt nye SAS-destinationer. Det er Bari i Italien, Tivat i Montenegro og Zadar i Kroatien, der alle tre er ferieperler ved Adriaterhavet, som byder på fantastisk vand og maleriske, historiske omgivelser.

Flere nyheder fra den danske hovedstad er nye ruter til Rhodos i Grækenland og Haugesund i Norge. Derudover øger SAS antallet af afgange fra København til Hannover og Reykjavik. Ruten fra København til St. Petersborg i Rusland genoptages og flyves i sommerperioden.

SAS opjusterer også i Aarhus, hvor det samlede udbud af sæder øges med over 15 procent. Interessen for Sydeuropa vokser fortsat, og SAS åbner nye sommerruter fra Aarhus til Alicante i Spanien og Chania på Kreta i Grækenland, mens antallet af afgange til spanske Malaga og Palma/Mallorca mere end tredobles.

Som led i at styrke trafikken i Skandinavien indsætter SAS flere daglige afgange mellem Aarhus og Stockholm samt Aalborg og Oslo. Samtidig styrkes indenrigstrafikken i Danmark med en højere frekvens af flyvninger fra København til Aarhus og Aalborg. Fra næste sommer vil der være henholdsvis 46 og 55 ugentlige afgange mellem byerne.

Nyheder i Norge og Sverige
Spanien er fortsat et attraktivt rejsemål fra Skandinavien. SAS åbner en ny, direkte rute fra Oslo til Valencia, Spaniens tredje største by. Fra næste sommer kan nordmænd også flyve direkte fra Bergen til Barcelona.

Ruten fra Oslo til Kiev i Ukraine, som blev introduceret i efteråret 2019, fortsætter over sommerperioden, og der er dermed direkte forbindelser hele året.

I Sverige øger SAS antallet af afgange fra Stockholm til Beirut og forlænger sæsonen. Det er en nyhed, der har været efterspurgt af mange rejsende, som har opdaget byen, eller som har tilknytning til regionen.

Antallet af afgange mellem Stockholm og Luxembourg øges også, og det bliver en fast helårsrute.

Airbus A320neo på ruterne
Mange af de nye ruter flyves med Airbus A320neo, markedets mest støjsvage og brændstofeffektive fly, der reducerer CO2-udledningen med op til 18 procent og støjniveauet med op til 50 procent. Frem til 2023 modtager SAS i alt 80 Airbus A320neo, svarende til ét nyt fly om måneden.

”Vi arbejder hele tiden med at udvikle vores kerneprodukt, så flere kan rejse med os, samtidig med at vi mindsker klimaaftrykket. Vi øger vores investeringer og udbud af sæder gennem indfasningen af nye, større og mere brændstofeffektive fly. Derudover er biobrændstof og automatisk CO2-kompensation af vores EuroBonus-medlemmers rejse også aktuelle eksempler på vores arbejde for at udvikle en mere bæredygtig måde at rejse på,” siger Simon Pauck Hansen.

For yderligere information kontakt venligst SAS’ presseafdeling på +45 32 32 31 35.

//

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver hvert år over 30 millioner rejsende til, fra og mellem Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter – København, Oslo og Stockholm – med 125 destinationer i Europa, USA og Asien.

Ansporet af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier vil SAS i 2030 reducere den samlede CO2-udledning med 25 procent og operere med biobrændstof svarende til det samlede forbrug på SAS’ skandinaviske indenrigstrafik.

Udover flyvirksomhed tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og fragttjenester. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance™ og sammen partnerselskaber tilbydes næsten 19.000 daglige afgange til mere end 1.300 destinationer verden over.