SAS åbner Billund-Oslo med seks ugentlige afgange

Fire uger efter åbningen af Billund-København indvier SAS nu en rute mellem Billund og Oslo. Første flyvning er fra Oslo mandag den 3. september kl. 11.55. SAS’ kunder udtrykker både interesse for den direkte afgang til Oslo og adgangen til adskillige indenrigs- og udenrigsdestinationer fra Oslo.

SAS åbner nu en direkte rute mellem Billund og Oslo. Frem til maj 2012 opererede Cimber Sterling på ruten, og nu får SAS’ kunder, der rejser til og fra Billund, igen direkte adgang til SAS’ store netværk ud af Oslo. Med undtagelse af lørdag flyver SAS på ruten alle ugens dage midt på dagen; om søndagen afgår flyet om aftenen.

- Vi har planlagt flytiderne efter det behov, som fritidsrejsende har. Men vi oplever også interesse fra forretningsrejsende, som enten skal direkte til Oslo eller videre ud til andre destinationer i Norge, siger vice president for marketing og EuroBonus Per Møller Jensen, SAS, der også forudser, at kunderne vil kombinere Billund-Oslo med en tur til Oslo over København.

Legoland trækker
For rejsende fra Norge vil Legoland i Billund være et stort trækplaster. SAS fik for nylig større synlighed i Legoland med et fly bygget i Lego i skala 1:25. Et Boeing 737-fly cirkulerer nu på 520 m2 i miniaturemodellen af Billund Lufthavn. Det bliver også en Boeing 737, som flyver på ruten mellem Billund og Oslo med plads til mellem 120 og 180 passagerer.

Tidstabel
Billund-Oslo: mandag-torsdag kl. 13.30, fredag kl. 11.00 og søndag kl. 22.50.
Oslo-Billund: mandag-torsdag kl. 11.55, fredag kl. 9.25 og søndag kl. 21.15.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35

Tags:

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver 30 millioner rejsende om året til, fra og ind i Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter - Oslo, København og Stockholm - med over 125 destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier tager SAS global lederskab indenfor bæredygtig luftfart. Vi vil reducere de samlede CO2-udledninger med 25 procent i 2025 ved at bruge mere bæredygtig flybrændstof og investere i den mest moderne flåde i Europa. Ud over flyrejser tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance ™ og kan sammen med vores partnere tilbyde næsten 19.000 daglige flyvninger til over 1300 destinationer over hele verden.

Citater

Vi har planlagt flytiderne efter det behov, som fritidsrejsende har. Men vi oplever også interesse fra forretningsrejsende, som enten skal direkte til Oslo eller videre ud til andre destinationer i Norge.
Vice president for marketing og EuroBonus Per Møller Jensen, SAS