SAS åbner ny rute fra Stavanger til Houston

Den 20. august 2014 åbner SAS en ny rute fra Stavanger til Houston. Dermed imød kommer SAS et ønske fra toneangivende aktører i oliebranchen om bedre forbindelser  mellem Norge og resten af Skandinavien til Houston, Texas.

- Ruteetableringen er et skræddersyet produkt til et defineret marked med et specielt rejsebehov, siger Eivind Roald, koncerndirektør for salg og marketing i SAS, som løbende har været i dialog med de mest aktuelle kunder.

Ruten skal flyves med en business-udgave af Boing 737-700, som har et SAS long-haul business class koncept med 44 komfortable business-sæder, et moderne underholdningssystem og full-service måltider og servering.

- Tidstabellen giver gode forbindelser både til og fra hele Skandinavien, og samtidig er Houston et knudepunkt til blandt andet Mexico, Los Angeles, Dallas og Phoenix med Star Alliance, siger Eivind Roald.

SAS har indgået en såkaldt wetlease-aftale med selskabet PrivatAir, som har denne specialudgave af Boeing 737-700. Flyet vil være malet i SAS’ karakteristiske farver og logo.

Ruten åbner den 20. august umiddelbart før den store oliemesse i Stavanger, Offshore Northern Seas (ONS), og flyves dagligt undtagen lørdag. Billetsalget starter den 29. april.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling, 3232 3135

SAS er Skandinaviens største flyselskab med daglige flyvninger til destinationer i Skandinavien, Europa, USA og Asien. SAS er medlem af Star Alliance ™ og sammen med vores 27 partnere flyver vi til 1300 destinationer i 193 lande. For mere information, besøg http://www.sas.dk

Tags:

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver 30 millioner rejsende om året til, fra og ind i Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter - Oslo, København og Stockholm - med over 125 destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier tager SAS global lederskab indenfor bæredygtig luftfart. Vi vil reducere de samlede CO2-udledninger med 25 procent i 2025 ved at bruge mere bæredygtig flybrændstof og investere i den mest moderne flåde i Europa. Ud over flyrejser tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance ™ og kan sammen med vores partnere tilbyde næsten 19.000 daglige flyvninger til over 1300 destinationer over hele verden.