• SAS/

Report this content

SAS Aktie - SAS AB over 90 procent accept i SAS Danmark, SAS Norge og SAS Sverige. - Den nye fælles aktie vil blive handlet gennem BTA / Interimsbevis på Københavns Fondsbørs, Oslo Børs og Stockholmsbørsen fra og med den 29. juni 2001. Den første dag for notering og handel med aktier i SAS AB beregnes til den 6. juli 2001. - Det obligatoriske tilbud i Norge og Danmark gives og tilbudet i Sverige forlænges. - Tilbageværende udestående aktier vil blive tvangsindløst. Tilbudene til aktionærerne i SAS Danmark A/S, SAS Norge ASA og SAS Sverige AB er blevet accepteret af aktionærerne repræsenterende henholdsvis 94,2, 96,6 og respektive 93,1 procent af aktierne. Vilkårene for tilbudene i øvrigt er opfyldt, og bestyrelsen for SAS AB har besluttet af gennemføre tilbudene. Obligatoriske tilbud og forlængelse SAS Danmark A/S Til aktionærerne i SAS Danmark A/S gives et obligatorisk tilbud om at indløse aktier i SAS Danmark A/S i bytte mod et tilsvarende antal aktier i SAS AB (1:1). Dette tilbud løber i perioden 6. juli til 17. august 2001 og vil blive præsenteret i et særskilt udformet tilbudsdokument. Betaling i form af nyemitterede aktier i SAS AB forventes at kunne ske i slutningen af august 2001. SAS Norge ASA Til aktionærerne i SAS Norge ASA gives et obligatorisk forlænget tilbud mod kontant betaling. Prisen i det obligatoriske tilbud fastsættes og offentliggøres den 29. juni. Dette tilbud er gældende i perioden 6. juli til 17. august 2001 og vil blive præsenteret i et særskilt udformet tilbudsdokument. Betaling forventes at kunne ske i slutningen af august 2001. SAS Sverige AB De tilbageværende aktionærer i SAS Sverige AB har mulighed for at indløse deres aktier i SAS Sverige AB i bytte mod et tilsvarende antal aktier i SAS AB (1:1). Dette tilbud er gældende i perioden 6. juli til 17. august 2001. Betaling i form af nyemitterede aktier i SAS AB forventes at kunne ske i slutningen af august 2001. Tidsplan for handel i SAS AB De aktionærer, som indløser deres aktier i den ordinære anmeldelsesperiode, vil som betaling få udstedt et såkaldt BTA/ betalt interimsbevis i SAS AB med overførsel til aktionærernes VP-konto den 29. juni 2001. Handel i disse værdipapirer indledes på børserne i Stockholm, København og Oslo fra og med den 29. juni 2001 for derefter at blive erstattet med nyemitterede aktier i SAS AB. Handel med aktier i SAS AB forventes at ske fra og med den 6. juli 2001. Afnotering/Tvangsindløsning Bestyrelsen i SAS AB vil begære afnotering og tvangsindløsning af udestående aktier i SAS Danmark A/S, SAS Norge ASA og SAS Sverige AB. SAS Danmark A/S Afnotering af aktier i SAS Danmark A/S og påbegyndelsen af tvangsindløsningen finder sted, efter at det obligatoriske tilbud afsluttes og forventes at finde sted i september. SAS Norge ASA Aktierne i SAS Norge ASA vil blive suspenderet fra handel i tilknytning til at tvangsindløsningsproceduren påbegyndes, hvilket beregnes at ske den 6. juli 2001. Afnoteringen af aktierne i SAS Norge ASA vil ske i tilknytning til, at det obligatoriske tilbud afsluttes og forventes at finde sted i midten af august. SAS Sverige AB Afnotering af aktierne i SAS Sverige AB forventes at finde sted den 6. juli 2001. Foranstaltningerne til gennemførelsen af tvangsindløsningen er blevet påbegyndt. For yderligere information: Gunnar Reitan, Vice koncernchef og Finansdirektør +46 8 797 2844 Benny Zakrisson, Vice President, Corporate Advisory +46 8 797 4397 Sture Stølen, Investor Relations +46 8 797 1451 Nordea Securities i Stockholm +46 8 407 9000 Nordea Securities i Københamn +45 3333 6146 Nordea Securities i Oslo +47 22 48 6925 Frösundavik den 28. juni 2001 SAS AB ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00800/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00800/bit0001.pdf