SAS er verdens første som får platin i IATA Fast Travel Award

SAS er det første flyselskab i verden, som har nået platin-niveau i IATA Fast Travel Award. Det betyder, at SAS tilbyder sine passagerer over 80 procent af IATAs udvalgte self service-muligheder på flyrejsen.

For at nå Platin skal mindst 80 procent af de produkter, flyselskabet tilbyder deres passagerer på flyrejsen, være forskellige typer af self service-alternativer. Det krav opfylder SAS, og vi er dermed det første flyselskab i verden, der modtager denne pris.

-       Vi er meget stolte over at modtage denne pris fra IATA. Vi arbejder hele tiden på at forbedre og udvikle løsninger, som gør flyrejsen mere enkel og smidig for vores passagerer. Prisen er derfor en tydelig bekræftelse på, at vi er på forkant, når det gælder tidsbesparende løsninger, siger Philip Wågnert, Produkt och utvecklingschef i SAS.

IATA har som mål at 80 procent af verdens flypassagerer i 2020 skal tilbydes en komplet mulighed for at vælge self service på rejsen. Det vil skabe et mere enkelt og hurtigere flow gennem alle de processer flyrejsen er omfattet af. Mere information om IATA Fast Travel Award se www.IATA.org.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS' presseafdeling på telefon 32 32 31 35

SAS er skandinaviens største flyselskab med billige fly til destinationer i Skandinavien, Europa, USA og Asien.  SAS lavpriskalender giver nemt et overblik over vores indenrigs og internationale flyvninger. SAS er medlem af Star Alliance.

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver 30 millioner rejsende om året til, fra og ind i Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter - Oslo, København og Stockholm - med over 125 destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier tager SAS global lederskab indenfor bæredygtig luftfart. Vi vil reducere de samlede CO2-udledninger med 25 procent i 2025 ved at bruge mere bæredygtig flybrændstof og investere i den mest moderne flåde i Europa. Ud over flyrejser tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance ™ og kan sammen med vores partnere tilbyde næsten 19.000 daglige flyvninger til over 1300 destinationer over hele verden.