SAS gennemfører salg og leaseback af seks fly

Som en del af planen for at forbedre SAS’ finansielle position, 4Excellence Next Generation, har SAS netop gennemført salg og leaseback af seks Boeing 737-600 fly til Deucalion Capital X Limited (rådgivet af den tyske bank DVB Bank SE) og det irske leasingselskab ELFC (Engine Lease Finance Cooperation) i en fælles handel.

- Denne aftale er endnu et vigtigt skridt for SAS i arbejdet med at forbedre SAS’ finansielle position. I februar havde vi succes med at gennemføre en aftale om salg og leaseback af reservemotorer, og nu kan vi igen øge selskabets likviditet via frasalg af aktiver, siger Göran Jansson, SAS Group CFO.

Handlen bliver gennemført i slutningen af juli. Leasingperioden er fire og fem et halvt år.

Nettoeffekten for SAS Group er estimeret til 500 MSEK.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver hvert år over 30 millioner rejsende til, fra og mellem Skandinavien. SAS' tre knudepunkter – København, Oslo og Stockholm – med 125 destinationer i Europa, USA og Asien. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance™ og her tilbydes over 19.000 daglige afgange til 1.300 destinationer verden over.