SAS indforer tre klasser på langruterne

SAS indfører tre klasser på langruterne SAS vil i fremtiden have tre klasser på selskabets lange ruter mod i dag to. Den ny klasse placerer sig mellem økonomiklasse og forretningsklasse. Passagererne i den ny klasse får bredere stole, bedre benplads og bedre arbejdsmuligheder end i dagens økonomiklasse. Vilkårene for billetterne bliver også mere fleksible. Samtidig forbedres både komfort og service i den nuværende forretningsklasse. De seneste år har SAS, ligesom hele flybranchen, noteret en ny form for efterspørgsel. De forretningsrejsende er blevet mere prisbevidste, og mange har valgt økonomiklasse også på længere flyvninger. - Vi tror, at den ny klasse bliver det naturlige valg for kunder, som vil have fleksible billetter og en bedre komfort end i økonomiklassen, siger Vagn Sørensen, koncerndirektør, SAS. - Vi har i løbet af foråret testet en fleksibel økonomibillet, Full Flex Economy, og det har været vellykket. Nu tager vi skridtet fuldt ud og indfører en helt ny klasse samtidig med, at vi sætter vore nye langdistancefly i trafik i september 2001. Den "nye klasse" er en forbedret økonomiklasse, hvor passagererne får bredere stole, bedre benplads og blandt andet udtag til PC. Servering og øvrigt service bliver den samme som på økonomiklasse. Også forretningsklassen videreudvikles med bedre benplads, bredere og bedre stole og bedre service. Prisen på den ny klasse kommer til at ligge på niveau med dagens fleksible økonomiklassebillet, Full Flex Economy, hvilket vil sige cirka 65 procent af den normale forretningsklassepris. Navnet på den ny klasse bliver præsenteret senere på året sammen med en mere detaljeret information om produkt- og servicekonceptet for SAS nye langdistanceflåde. Lanceringen af treklassekonceptet sker samtidig med introduktionen af den ny Airbus A340 i september 2001. SAS interkontinentale virksomhed omfattter otte destinationer, Bangkok, Chicago, New Delhi, New York, Peking, Seatlle, Singapore og Tokyo. Med venlig hilsen SCANDINAVIAN AIRLINES Informationsafdelingen Yderligere oplysninger: Koncerndirektør Vagn Sørensen, 0046 8 797 1461 eller koncerninformationsdirektør Henry Stènson, 0046 8 797 1455. Fotos af SAS langdistancefly findes på: http://www.scandinavian.net/company/newsfacts/picture/archive.asp ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/22/20000622BIT00230/bit0002.pdf