SAS indleder ekspansionen med nyt sommertrafikprogram

SAS indleder ekspansionen med nyt sommertrafikprogram Med sommertrafikprogrammet 2001 indleder SAS sin store ekspansion af flyflåde og trafikprogram med åbningen af ruten København-Washington D.C. Ekspansionen, den største i SAS historie, får positive effekter i hele SAS trafiksystem. År 2005 skal SAS være 50 procent større end i dag og transportere 35 millioner passagerer. Den 12. maj åbner SAS ruten mellem København og Washington D.C. med fem afgange om ugen. Fra den 28. juni øges trafikken til en daglig flyvning til USA's hovedstad. De nye større interkontinentale fly, Airbus A330 og A340, leveres fra sommeren 2001 og er 50 procent større end de Boeing 767 som successivt skal erstattes. Indledningsvis skal de nye fly trafikerer SAS ruter til Asien. Som forberedelse til ekspansionen vil også trafikken mellem og til de tre hovedstæder i Skandinavien blive forstærket - med større fly og flere afgange. Vækst på London Heathrow og Dublin Efterspørgslen til London Heathrow er fortsat meget stærk. SAS indfører derfor yderligere 3 afgange fra Skandinavien til London. - Den 25. marts øger vi antallet af afgange mellem København og London Heathrow fra seks til syv daglige afgange, siger Karin Strömberg, chef for Network Planning i SAS. Samtidig øger vi fra seks til otte daglige afgange fra Stockholm til London Heathrow. Kapaciteten i London Heathrow skaffes ved at to ture mellem Stavanger og London Heathrow flyttes til London Stanstead. Stockholm-London Stanstead ruten ophører i forbindelse med at trafikken flyttes til Heathrow. Yderligere nyheder bliver en direkte forbindelse mellem Stockholm og Irlands hovedstad Dublin med to daglige afgange samt en daglig direkte flyvning mellem Stockholm og Nice i højsommeren. Trafikken til Østeuropa vil vokse Flymarkedet mellem Skandinavien og Polen vokser. SAS møder efterspørgslen på flere ruter til København med en morgenafgang mellem København og Wroclaw og en ekstra aftenafgang til Gdansk. SAS strategi i Polen er at tilbyde flere afgange per destination som allerede trafikkeres. For yderligere information om SAS sommertrafikprogram venligst kontakt: Karin Strömberg, Vice President, SAS Network Management, tel: 00 46 8 797 1903 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT00290/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT00290/bit0002.pdf