SAS kommer til kunden og checker ind på stedet

Report this content

SAS kommer til kunden og checker ind på stedet Hidtil er kunderne selv kommet til skranken i afgangshallen og har der gennemgået indcheckningsprocedurerne. Hvorfor ikke gøre omvendt? SAS har fremstillet en mobil check-in skranke, der kan rulles hen vor kunderne opholder sig - et unikt produkt som SAS er alene om. - Med den bevægelige serviceskranke Mobile Service Unit (MSU) har vi mulighed for at give personlig service på et egnet sted for kunderne, som et supplement til den traditionelle indcheckning, forklarer Peter Söderlund, ansvarlig for SAS produktudvikling på jorden. SAS har også tidligere tilbudt kunden muligheder for at checke ind andre steder end i afgangshallen, men den mobile enhed har flere valgmuligheder og giver øget frihed. SAS personale kan møde kunderne ved konferencer, messer, store sportsarrangementer og lignende events og på stedet klare indcheckningen. Det er sket med stor succes ved store EU- møder i Sverige, blandt andet i Luleå i februar måned med 2000 deltagere. Kunderne sparer tid når formaliteterne klares i god tid før afgang og køerne i lufthavnen undgås. I takt med at flere og flere kunder vælger at rejse billetløst og benytte check- in automater, opstår et øget behov for assistance fra SAS- personalet "på gulvet" i afgangshallen. Der vil den mobile skranke være et godt alternativ til automaterne. Ved ekstremt store passagertilstrømninger, forsinkelser, køer og lignende fungerer MSU som et effektivt redskab til at give en smidigere service. Mobile Service Unit er kun en kubikmeter stor med arbejdsbord i ståhøjde, men består af de samme dele som en check-in skranke - forbindelse til bookingsystemer, billetudskriver etc. Endnu er enheden ledningstilsluttet, men efterhånden vil den blive trådløs, det vil igen øge fleksibiliteten. Ønskes yderligere information, kontakt gerne: Peter Söderlund, Director Product Management On Ground and IT, tel. +46 8 797 11 04 el mobil +46 709 97 11 04 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/22/20010321BIT00080/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/22/20010321BIT00080/bit0002.pdf