SAS koncernen gennemfører salg af kontorejendomme i København

SAS koncernen gennemfører salg af kontorejendomme i København SAS koncernen har i forbindelse med resultatet for andet kvartal meddelt, at der findes et program for frigørelse af kapital, hvori indgår transaktioner inden for ejendomsområdet. SAS koncernen har indgået en aftale med den danske virksomhed Keops om at sælge fem kontorejendomme i København. Ejendommene er placeret på Hedegårdsvej, Engvej, Skøjtevej, Amager Strandvej og Alleen. Transaktionen frigør kapital på cirka 1000 MSEK og vil reducere SAS koncernens nettogæld med et tilsvarende beløb. Transaktionen giver en gevinst på cirka 500 MSEK. SAS koncernen har samtidig indgået lejekontrakter på ejendommene varierende mellem 10 og 15 år og vil således også i fremtiden benytte lokalerne. Omkostningerne for lejeaftalen er neutrale sammenlignet med de afskrivninger og renteomkostninger for ejendommene, som SAS koncernen har i dag. Transaktionen er et led i SAS koncernens fokus på kernevirksomheden og skaber også fleksibilitet til at tilpasse SAS koncernens fremtidige behov for kontorlokaler. Gennemførelsen af transaktionen forudsætter opfyldelse af samtlige vilkår, som indgår i aftalen og relevante myndigheders godkendelse. For yderligere information kontakt venligst: Gunilla Berg, Executive Vice President & CFO, + 46 8 797 12 66 Johan Törngren, Vice President SAS Group Finance & Asst mgt. + 46 8 797 1707 Sture Sølen, Head of SAS Group Investor Relations, + 46 8 797 1451. SAS GROUP INVESTOR RELATIONS ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/29/20030929BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/09/29/20030929BIT00120/wkr0002.pdf