SAS LANCERER NYT KOMMUNIKATIONSKONCEPT

“Journeys That Matter” er navnet på SAS nye kommunikationskoncept, som lanceres med en ny reklamekampagne i dag. Kampagnen vil fremhæve vigtigheden af dét at rejse ​​ og er SAS' første brandingkampagne siden 2020.

Det nye kommunikationskoncept er baseret på en ny brandplatform. Samtidig med at den lanceres, præsenteres også en opdateret identitet.

’We are Travelers’ blev introduceret for otte år siden, og konceptet har været en stor succes. En forandret omverden har givet anledning til, at nye rejsemønstre er opstået, hvilket har ledt til udvidet målgruppe, som går fra hovedsageligt at have været forretningsrejsende til at omfatte en stadig større gruppe af fritidsrejsende. Det nye kommunikationskoncept taler til den nye, udvidede målgruppe.

”At rejse giver os nye perspektiver, oplevelser og minder. Årsagerne til at rejse er lige så mange som der er passagerer, der går ombord på vores fly. I SAS ved vi, hvor vigtig hver enkelt rejse er for kunderne. Derfor gør vores medarbejdere deres ypperste for, at alle dele af kunderejsen bliver så god som muligt. Luftfarten spiller en vigtig rolle for både individer og samfund – og det vil vi understrege,” siger Karin Nyman, kommunikationsdirektør i SAS.

Sammen med branding- og designbureauet Bold, har SAS foretaget et eftersyn og en større opdatering af den visuelle identitet. Den distinkte kerne er bevaret og nye varme og personlige elementer er tilføjet. I den nye billedstil får mennesker mere plads.

SAS har arbejdet med Åkestam Holst, Bold og The North Alliance siden 2013.

"Det er en fornøjelse at være en del af SAS' fortsatte rejse, og igen være med til at revitalisere et af Skandinaviens mest ikoniske brands. SAS er stiftende kunde for The North Alliance, hvor vi sammen, i mange år, har skabt eksponentielle værdi for brandet og virksomheden, hvor konceptet og identiteten har vist sig at spille en afgørende rolle. Nu er det tid til at gøre det samme igen, selvom forholdene i markedet og omverdenen er anderledes,” siger Jenny Kaiser, adm. direktør Åkestam Holst NoA.

"Vores mål har været at skabe en stærkere følelsesmæssig kobling mellem SAS og deres rejsende, samt en identitet, der er stærkt genkendelig, signalerer kvalitet, omsorg og varme. Udover visuelle elementer, som en ny, specialdesignet, skrifttype, farver, billeder og layoutsystem, så har vi også udviklet nye koncepter for bevægelse og lyd. Vi er meget stolte af vores næsten ti år lange samarbejde med SAS, og at SAS igen har vist os tillid til at forny deres brand,” siger Oskar Lübeck, grundlægger og Chief Creative Officer hos Bold.

Her kan du se filmen.

Miriam Stahlin, Media Manager
Amanda Wolf, Junior Marketing Manager
Kristine Mayer, Sr Manager Strategic product design

For yderligere information kontakt venligst SAS’ presseafdeling på +45 32 32 31 35.

SAS, Skandinaviens førende flyselskab med knudepunkter i København, Oslo og Stockholm, flyver til destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og værdier baseret på bæredygtighed, stræber vi i SAS efter at være førende inden for bæredygtig luftfart globalt. Vi vil reducere vores samlede CO2-udledning med 25 procent inden 2025 ved at anvende mere bæredygtigt flybrændstof samt vores moderne flåde med brændstofeffektive fly. Ud over flyvninger tilbyder SAS ground handling services, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance™ og tilbyder sammen med vores partnere et stort antal destinationer over hele verden.