SAS lancerer WAP-tjeneste til billetbooking

SAS lancerer WAP-tjeneste til billetbooking SAS har udviklet en tjeneste, som gør det muligt at booke rejser via WAP- telefon. En gruppe udvalgte virksomheder skal i en periode teste tjenesten, som også giver adgang til SAS' tidstabel, mulighed for at kontrollere faktiske afgangs- og ankomsttider for SAS-fly samt status på EuroBonus point. - Vi er sandsynligvis det første flyselskab i verden, der tilbyder denne tjeneste. Målet er at gøre SAS så tilgængeligt som muligt, og når vi nu kan nås via voice response, internet og WAP-telefon kan kunden let komme i kontakt med os, hvor han eller hun end befinder sig, sig Lennart Löf, Vice President Marketing & Loyalty Management, SAS. Funktionaliteten i WAP-tjenesten minder meget om internet. Kunden kobler sig via telefon op mod SAS systemet og kan derefter via let overskuelige menuer udføre sine bookinger og andre ærinder. Det kræver kun nogle få klik. I testperioden omfatter tjenesten kun bookinger af billetløse rejser på SAS Travel Pass (forudbetalte rejser) og SAS Travel Pass Corporate (forretningsrejser på fakturabetaling). På længere sigt skal alle rejser dog kunne bookes. - Vi har konstateret, at vore kunder hurtigt har taget voice response til sig som en ny måde at booke billetter på. Da vi senere åbnede for muligheden for at booke billetter på internettet, valgte mange at bruge dette alternativ i stedet. At booke billet via WAP-telefon bliver på den måde en naturlig fortsættelse, siger Lennart Löf. Indholdet af de forskellige tjenester skal være ensartet, men visse funktioner såsom kontrol af faktiske afgangs- og ankomsttider findes indtil videre alene i WAP-tjenesten. - Vi har valgt alene at fylde WAP-tjenesten med flyrelateret indhold, da vi mener, at det er det vore kunder helst vi have. På længere sigt ser vi flere muligheder for tjenesten. Det kunne eksempelvis være muligt at få meddelelser om forsinkelser ind på sin telefon. Flaskehalsen netop nu er, at der er så få WAP-telefoner på markedet, siger Lennart Löf. Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen For yderligere information: Claes Kanold, produktchef, telefon +47 6481 7754. e-mail: claes.kanold@SAS.no ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00160/bit0002.pdf