SAS ledende indenfor flybranchen med nye kundevenlige automater

SAS ledende indenfor flybranchen med nye kundevenlige automater Kunden ønsker valgfrihed og enkelhed og SAS kan tilbyde dette gennem billetløs rejse og øget smidighed ved automatisering af procedurerne i forbindelse med rejsen. Her er SAS ledende indenfor flybranchen - i elleve år har SAS benyttet stadig mere effektive indcheckningsautomater og har i dag over 200 i brug. Vore kunder har gjort det helt klart for os: Vi vil have kontrol over vores rejse og handle selv. Enkle rutiner kan vi selv klare, men ved behov vil vi have god, individuel service. Nu introducerer SAS nye automater for "self service" og automaterne har betydeligt flere funktioner end blot check in. Allerede de automater, der er i brug i dag, kan udføre ni forskellige funktioner, blandt andet tilbyde køb og udstedelse af forskellige billettyper. Ved hjælp af logiske symboler finder kunderne frem til den rette type og de nye automater er forberedt til at flere funktioner kan lægges ind i takt med den tekniske udvikling og kundernes behov. De første 50 automater vil være i funktion i løbet af sommeren 2001. - Den nye automat har en både grafisk tiltalende og funktionel udformning, siger Peter Söderlund, ansvarlig for SAS produktudvikling på landjorden. Den er logisk i sin opbygning med alt i én og samme transaktion. I dag checker hver fjerde SAS-passager i Københavns lufthavn ind via automat. SAS håber at dette tal fordobles i løbet af det nærmeste år, og at bare hver femte passager går til de traditionelle check in-skranker. Det er en del af effektiviseringen af passager flowet og giver en mere smidig rejse med færre køer. Automaterne produceres af det tyske firma Höft & Wessel. For yderligere information kontakt venligst: Peter Söderlund, Director Product Management On Ground and IT, tel: +46 8 797 1104 el mobil +46 709 97 11 04 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/22/20010321BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/22/20010321BIT00200/bit0001.pdf