SAS og Apollo indgår millionaftale

Apollo udvider sit samarbejde med SAS og underskriver en millionaftale for vintersæsonen. Det betyder, at Apollos kunder skal flyve med SAS fra 13 forskellige steder i Sverige, Norge og Danmark til otte forskellige destinationer i verden. Aftalen lyder på i alt 590 MSEK.

I sommerperioden kunne SAS og Apollo offentliggøre en rekordstor aftale på 920 MSEK. Nu vælger Apollo igen SAS som ekstern samarbejdspartner til at flyve kunderne på ferie. I forbindelse med aftalen har Apollo især lagt vægt på SAS’ punktlighed. En anden afgørende faktor er SAS’ flåde, som gør det muligt også at tilbyde direkte flyvninger fra regionale lufthavne i Sverige, Norge og Danmark.

- Det er en selvfølge for Apollo at tilbyde vores kunder flyrejser af højeste kvalitet. Efter et langt samarbejde med SAS ved vi, at de leverer en løsning, hvor punktlighed, fleksibilitet og høj kvalitet er i højsædet, og det betyder, at vi naturligvis ønsker at fortsætte samarbejdet med SAS også i vinterperioden, siger Mats Dahlquist, COO for Kuoni Nordic.

- Vi ved hvor højt vores kunder værdsætter punktlighed, og det er naturligvis lige så vigtigt for Apollos gæster. Vi er vældig glade for, at vi fortsat har den betroede opgave at flyve med gæsterne i vintersæsonen, og vi ser frem til at byde dem velkommen ombord, siger Annelie Nässen direktør for Global Agent Sales i SAS.

Aftalen mellem SAS og Apollo omfatter over 900 flyvninger med afgange fra regionale lufthavne i Skandinavien.

For yderligere information kontakt venligst:
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver 30 millioner rejsende om året til, fra og ind i Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter - Oslo, København og Stockholm - med over 125 destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier tager SAS global lederskab indenfor bæredygtig luftfart. Vi vil reducere de samlede CO2-udledninger med 25 procent i 2025 ved at bruge mere bæredygtig flybrændstof og investere i den mest moderne flåde i Europa. Ud over flyrejser tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance ™ og kan sammen med vores partnere tilbyde næsten 19.000 daglige flyvninger til over 1300 destinationer over hele verden.