SAS og Red Barnet samler penge ind til velgørenhed på SAS fly

Report this content

SAS og Red Barnet samler penge ind til velgørenhed på SAS fly SAS og Red Barnet har siden 1998 samarbejdet i de tre skandinaviske lande Danmark, Norge og Sverige. Med start den 1 november arrangerer SAS en pengeindsamling over hele rutenettet, totalt cirka 1100 flyvninger per dag. Indsamlingen vil foregå i indsamlingskuverter placeret i flyenes stolelommer. Det indsamlede beløb, der vil komme Red Barnet til gode, skal ubeskåret benyttes som støtte til Red Barnets hjælpevirksomhed i forskellige projekter under temaet "Børn i krig og på flugt". Samarbejdet har til formål at skabe resurser, der kan føre til varige forbedringer af børns ret til et værdigt liv, i samme ånd som Red Barnets førende principper, der baseres på FN's konvention om Barnets Rettigheder. Samarbejdet mellem Red Barnet og SAS er en vigtig del af SAS samfundsengagement. Ønskes yderligere information kontakt: Annika Johannesson, presseafdelingen Red Barnet tel. +46 8 698 6711 Malin Engstedt, t f pressechef SAS Sverige tel. +46 8 797 28 33 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00170/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00170/bit0001.pdf