SAS og Statoil i nyt samarbejde

SAS og Widerøe har tegnet en ny aftale med Statoil vedrørende selskabets flyrejser såvel indenrigs som internationalt. Aftalen strækker sig over tre år med mulighed for forlængelse.

Et bredt rutenet og mange afgange var nogle af faktorerne, som gjorde, at Statoil valgte at forny aftalen om selskabets flyrejser med SAS. Aftalen strækker sig over tre år med mulighed for yderligere to års forlængelse.

SAS og Widerøe er foretrukne partnere, hvilket betyder, at størstedelen af Statoils flyrejser indenrigs vil blive gennemført med SAS og Widerøe.

- I SAS er vi glade for at forny det langvarige samarbejde med Statoil i yderligere mindst tre år, og vi er meget stolte over den tillid og de forventninger, der stilles til os som flyselskab. Vi vil arbejde videre med vores vision om at gøre livet lettere for vores skandinaviske rejsende. Udover vores investeringer i en helt ny kabine vil vi inden for kort tid også begynde installationen af markedets hurtigste WiFi på vores indenrigs- og europæiske rutenet, , siger Eivind Roald, kommerciel direktør i SAS.

SAS AB er Nordens største børsnoterede luftfartskoncern. Scandinavian Airlines flyver til mere end 100 destinationer indenfor Skandinavien, Europa, Nordamerika og Asien. Scandinavian Airlines er medlem og en af grundlæggerne af verdens største globale flyalliance - Star Alliance sammen med 27 medlemmer tilbyder SAS over 1300 rejsemål i 190 lande verden over.

Tags:

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver 30 millioner rejsende om året til, fra og ind i Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter - Oslo, København og Stockholm - med over 125 destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier tager SAS global lederskab indenfor bæredygtig luftfart. Vi vil reducere de samlede CO2-udledninger med 25 procent i 2025 ved at bruge mere bæredygtig flybrændstof og investere i den mest moderne flåde i Europa. Ud over flyrejser tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance ™ og kan sammen med vores partnere tilbyde næsten 19.000 daglige flyvninger til over 1300 destinationer over hele verden.