• SAS/

SAS øger antallet af afgange til USA i takt med øget efterspørgsel

Som direkte følge af at USA nu åbner op for mere indrejse, stiger efterspørgslen på rejser kraftigt. SAS opdaterer derfor trafikprogrammet og øger antallet af afgange til og fra USA.

Antallet af bookinger med SAS til USA over jul og nytår er steget kraftigt. SAS tilbyder op til 100 afgange per uge, over jul og nytår, til og fra Skandinavien.

- Det er glædende at vi nu kan øge antallet af afgange og derved tilbyde de rejsende muligheden for endelig at rejse til den anden side af Atlanten, for at opleve USA og mødes med slægtninge og venner, udtaler Karl Sandlund, kommerciel direktør i SAS.

SAS genoptog ruten til Miami fra Stockholm den 8. november. Fra København genoptager SAS ruten den 10. november og fra Oslo den 11. november. Det betyder i praksis, at SAS har daglige afgange fra Skandinavien til Miami denne vinter.

SAS øger også antallet af afgange til New York, og fra og med november flyver SAS to daglige afgange fra København, Oslo og Stockholm.

SAS flyver dagligt til Chicago fra København og påbegynder flyvninger fra Stockholm til Chicago i midten af december.

Fra København øger SAS antallet af afgange til Los Angeles, San Francisco og Washington D.C. i perioden omkring jul og nytår.

SAS flyver til USA med nye, moderne Airbus-fly, med brændstofeffektive motorer. De nye fly har et brændstofforbrug, der er 15-30 procent laverede, end de fly de erstatter. De nye, topmoderne fly giver SAS’ kunder en mere behagelig og bæredygtig måde at rejse på.

SAS’ linjer og frekvenser til USA frem til efter nytår
København New York 7 gange pr. uge
København Chicago 7 gange pr. uge
København Los Angeles Op til 7 gange pr. uge
København San Francisco Op til 5 gange pr. uge
København Washington D.C. Op til 5 gange pr. uge
København Miami Op til 4 gange pr. uge
Oslo New York 2 gange pr. uge
Oslo Miami 1 gang pr. uge
Stockholm New York 5 gange pr. uge
Stockholm Miami Op til 4 gange pr. uge
Stockholm Chicago Op til 3 gange pr. uge

For yderligere information kontakt venligst SAS’ presseafdeling på +45 32 32 31 35.

SAS, Skandinaviens førende flyselskab med knudepunkter i København, Oslo og Stockholm, flyver til destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og værdier baseret på bæredygtighed, stræber vi i SAS efter at være førende inden for bæredygtig luftfart globalt. Vi vil reducere vores samlede CO2-udledning med 25 procent inden 2025 ved at anvende mere bæredygtigt flybrændstof samt vores moderne flåde med brændstofeffektive fly. Ud over flyvninger tilbyder SAS ground handling services, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance™ og tilbyder sammen med vores partnere et stort antal destinationer over hele verden.