SAS passagerer får serviceløfte

SAS passagerer får serviceløfte En række europæiske luftfartsselskaber, her iblandt SAS, har efter initiativ af EU Kommissionen og i samarbejde med forbrugerorganisationer og nationale myndigheder, udarbejdet Airline Passenger Service Commitment. Dette er retningslinier, som i detaljer beskriver hvilke minimumsniveau til service passagererne nu kan forvente af flyselskaberne. Dokumentet omhandler service elementer før, under og efter flyrejsen. Det er frivilligt for de europæiske luftfartsselskaber at tiltræde EU Kommissionens udspil, og SAS er blandt de flyselskaber som har valgt at støtte dette. Under de nye EU niveauer, er alle SAS passagerer eksempelvis sikret: - At blive tilbudt lavest tilgængelige pris - 24-timers fortrydelsesfrist ved billetbestilling - Øget serviceniveau i lufthavnen ved forsinkelser over 2 timer - Øget servicetilbud til handicappede og andre med nedsat førlighed Langt de fleste servicekrav er allerede indbygget i den service SAS kunder får i dag, men EU's udspil gør det nemmere for passagererne at sammenligne pris og kvalitet - og herefter træffe et bevidst valg af flyselskab. - Vi har ingen forbehold for at implementere Airline Passenger Service Commitment som definerer niveauet for god service. Vi ser på dette som et serviceløfte til vores kunder, udtaler Jens Wittrup Willumsen, Senior Vice President i SAS Airline. SAS underskrev Airline Passenger Service Commitment i februar 2002 og har i tråd med EU Kommissionens tidsplan for implementering de seneste seks måneder arbejdet på at sikre, at alle afdelinger kan indfri det nye service løfte. SAS serviceløfte træder i kraft pr. 15 august 2002, og SAS har valgt at lade dem gælde på hele rute nettet, også udenfor Europa. Alle punkter i SAS serviceløfte kan ses på www.scandinavian.net. Alle flyselskaber i SAS koncernen støtter Airline Passenger Service Commitment. For en oversigt over flyselskaber som støtter EU Kommissionens initiativ, se http://www.ecac-ceac.org/uk/activities/activities-economic.html. For yderligere information, kontakt venligst: Jens Wittrup Willumsen, Senior Vice President, Marketing & Product Management, tlf: +46 (08) 797 24 24. SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00580/wkr0002.pdf

Om os

SAS, Skandinaviens førende flyselskab, flyver 30 millioner rejsende om året til, fra og ind i Skandinavien. Vi forbinder vores tre knudepunkter - Oslo, København og Stockholm - med over 125 destinationer i Europa, USA og Asien. Inspireret af vores skandinaviske arv og bæredygtige værdier tager SAS global lederskab indenfor bæredygtig luftfart. Vi vil reducere de samlede CO2-udledninger med 25 procent i 2025 ved at bruge mere bæredygtig flybrændstof og investere i den mest moderne flåde i Europa. Ud over flyrejser tilbyder SAS ground handling, teknisk vedligeholdelse og luftfragt. SAS er en af grundlæggerne af Star Alliance ™ og kan sammen med vores partnere tilbyde næsten 19.000 daglige flyvninger til over 1300 destinationer over hele verden.