SAS reducerer sin aktiebeholdning i British Midland.

SAS reducerer sin aktiebeholdning i British Midland. På et pressemøde i London i dag blev det meddelt, at Lufthansa køber aktier af SAS til en værdi af 91,4 millioner britiske pund. SAS' andel i British Midland reduceres til 20% fra en tidligere ejerandel på 40%, som SAS har haft siden 1992. British Midland meddeler samtidig sit ønske om at blive medlem af Star Alliance. Nuværende medlemmer af Star Alliance er: SAS, Lufthansa, United Airlines, All Nippon Airways, Air Canada, VARIG, THAI, Ansett Australia og Air New Zealand. I løbet af år 2000 bliver Austrian Airlines, Mexicana Airlines og Singapore Airlines medlemmer af Star Alliance. Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00840/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/30/20030730BIT00840/wkr0002.pdf