Scandinavian Airlines ind på lavprismarkedet med nyt koncept

Scandinavian Airlines ind på lavprismarkedet med nyt koncept Den 30. marts 2003 starter Scandinavian Airlines en satsning på privatrejseområdet med lavprisflyvninger til et antal destinationer i Europa. Lavprissatsningen henvender sig til privatrejsende, som ønsker at rejse billigt og enkelt ud i Europa til destinationer, som Scandinavian Airlines normalt ikke flyver til, eller kun flyver til i begrænset omfang. Fra København vil de rejsende kunne flyve til Alicante, Athen, Bologna, Lissabon, Malaga, Palma de Mallorca, Pristina og Sarajevo. Fra Stockholm, Arlanda, planlægges flyvninger til Alicante, Athen, Barcelona, Bologna, Budapest, Dublin, Istanbul, Malaga, Nice, Prag og Rom. På længere sigt vil Oslo også blive omfattet af det nye koncept, og planlægningen er allerede påbegyndt. Satsningen fungerer som en forretningsenhed under Scandinavian Airlines og har foreløbig fire fly til rådighed. Såvel fly som besætninger kommer fra Scandinavian Airlines. Flyene vil blive malet i egne farver og få deres egen identitet. - Vi er overbevist om, at Scandinavian Airlines' ry for god kvalitet vil give lavprissatsningen en stærk position på det voksende marked for privatrejsende, siger Jørgen Lindegaard, SAS koncernchef. Priser fra 295 kr. En enkelbillet kommer til at koste fra 295 DKK (ekskl. skat, lufthavns- og handlingsafgifter.) - Det skal være billigt og enkelt at rejse. De rejsende vil komme til at møde et helt nyt koncept. Vi tilbyder udelukkende enkeltrejser, én klasse ombord, har ingen reservationsregler, og billetten skal bestilles og betales samtidig. De rejsende skal betale for fortæring ombord, siger Eva-Karin Dahl, som er ansvarlig for det nye koncept. En særlig side på Internettet skal udvikles til dette billetsalg, men i starten vil billetterne være tilgængelige via SAS ordinære salgskanaler og hos agenter. Det nye koncept indebærer også, at hverken transfer eller tilslutningspriser vil kunne opnås. Rejserne kan bookes fra den 19. december 2002. Hele konceptet præsenteres i foråret 2003. Yderligere information hos Eva-Karin Dahl, Director Business and Concept Development, +46 (0)8 797 28 17 eller +46 (0) 709 97 38 17 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/18/20021218BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/18/20021218BIT00040/wkr0002.pdf