Scandinavian Airlines nye organisation fastlagt

Scandinavian Airlines nye organisation fastlagt Fredag den 2. maj blev Scandinavian Airlines' nye organisation fastlagt. Den nye organisation er en af delene i det forbedringsprogram, (Plan C), som blev præsenteret sammen med SAS koncernens årsrapport tidligere på foråret. Baggrunden for Plan C er SAS koncernens krav om langsigtet lønsomhed og konkurrencedygtighed i de forskellige virksomheder indenfor koncernen. Den nye organisation vil medføre en overtallighed af administrativt personale. Denne overtallighed er inkluderet i det tidligere publicerede tal på 4000 overtallige som en konsekvens af Plan C. Den nye organisation medfører et regionalt resultatansvar med centrale strategiske retningslinier. Den nye organisation har otte funktioner, som alle rapporterer direkte til COO og flyselskabschef Sören Belin. "Jeg er tilfreds med, at den nye organisation er fastlagt og konstaterer, at vi nu har en slagkraftig ledelse, som skal lede Scandinavian Airlines i den retning, der kræves for at tilbyde vore markeder konkurrencedygtige priser og produkter", siger Sören Belin. Disse otte funktioner og deres nye chefer er: Centrale funktioner: CFO/Administration - Rolf Andersson Ansvar for Scandinavian Airlines' forretnings- og strategiprocesser, drive Scandinavian Airlines' forbedringsprogram (Plan B og C), samt proaktivt støtte COO med at sikre, at Scandinavian Airlines' overordnede mål opfyldes. Accountable manager and Operations Management - Lars Mydland Ansvar for den operative drift i Scandinavian Airlines og for, at den følger myndighedsbestemmelserne. De funktioner indenfor den nuværende organisation, som er myndighedsbestemte, vil ikke blive ændrede og flyttes således uændrede ind i den nye organisation. Network and Revenue Strategies - Jan Lundborg Ansvar for at definere og optimere et lønsomt og langsigtet konkurrencedygtigt trafiksystem. Marketing and Channel Management - Jens Willumsen Ansvar for at udvikle og sikre konkurrencedygtige strategier og koncept for varemærke, produkt samt markedsføringskanaler. Regionale funktioner: København - Susanne Larsen Oslo - Stein Nilsen Stockholm - Anders Ehrling Resultatansvar for de lokale enheder indenfor rammerne for policies og retningslinier samt tildelte ressourcer i budget og forretningsplan. Intercont. - Chef endnu ikke udpeget Resultatansvar for forretningsområdet Intercont (interkontinental trafik) indenfor rammerne for policies og retningslinier samt tildelte ressourcer i budget og forretningsplan. For yderligere information Sören Belin, COO og flyselskabschef +46 70 597 50 24 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00710/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00710/wkr0002.pdf