Scandinavian Airlines øger fokus på internetsalg

Report this content

Scandinavian Airlines øger fokus på internetsalg Scandinavian Airlines tilbyder - i samarbejde med Amadeus - rejsebureauerne et værktøj til salg på Internet. Tilbudet retter sig mod rejsebureauer i Skandinavien, som i dag ikke har egen løsning for booking og salg på nettet. - Samarbejdet med Amadeus indebær, at vi nu aktivt kan gå ind og støtte vores rejsebureauer i udviklingen af online-værktøjer. Aftalen er et led i arbejdet med at stimulere salget på nettet. Vi tilpasser os kundernes ændrede vaner og den øgede efterspørgsel på effektive elektroniske salgskanaler. Vi vil være at finde der, hvor kunderne vil handle, siger Christian Hylander, ansvarlig for distributionsstrategier i Scandinavian Airlines. Det strategiske samarbejde med Amadeus E-Travel er et naturligt skridt i udviklingen af Scandinavian Airlines nye distributionsstrategi, som har til formål at øge billetsalg via elektroniske kanaler. Rejsebureauerne vil gennem samarbejdet få adgang til et af markedets bedste online bookingsystemer, som sikrer al den funktionalitet, som kræves for en effektiv distribution. Resultatet er lavere totalpriser på rejsebureauernes egen-reservations- områder, større omkostningseffektivitet samt en øget tilgængelighed til de forskellige produkter, som Scandinavian Airlines tilbyder. Kunderne får adgang til et moderne reservationssystem med tydelig oversigt over priser og produkter. Systemet kan tilpasses kundernes behov og hjælper såvel privatrejsende som forretningskunder. For yderligere information kontakt venligst: Christian Hylander, Vice President, Distribution Strategy & Channel Development, Scandinavian Airlines, telefon +46 709 971 548 Peter Rathsmann, Director E-Travel, Amadeus Scandinavian, telefon +46 730 422 548 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/24/20030624BIT00360/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/24/20030624BIT00360/wkr0002.pdf