Tre klasser på SAS langruter giver højere komfort

Tre klasser på SAS langruter giver højere komfort og øget fleksibilitet I forbindelse med introduktionen af SAS nye langdistance fly Airbus A340/330 indfører SAS til efteråret tre klasser ombord på langruterne: Business Class, Economy Extra- en ny mere fleksibel økonomi klasse- samt Economy Class. - Systemet med tre klasser indebærer en betydeligt forbedret komfort og service for vore passagerer sammenlignet med i dag og giver den fleksibilitet, som vore kunder efterspørger, siger Ulf Ingnäs, Director Product Management Inflight. Flybranchen har gennem de seneste år mærket en tydelig trend: Mange forretningsfolk vælger økonomi klasse også ved de længere rejser. Vore kunder har efterlyst en klasse mellem forretnings- og økonomi klasse. Economy Extra tilbyder dette: En fleksibel økonomibillet med større komfort og forbedrede arbejdsmuligheder i forhold til økonomiklassen og derfor noget dyrere, men i øvrigt med samme servicekoncept. Med tre klasser giver det også flere prisalternativer. Economy Extra koster omkring 65 procent af normal forretningspris. Business Class De fuldprisrejsende møder nu et helt fornyet miljø hvad angår rummelighed, komfort, service, underholdning og muligheder for at arbejde. Rummeligheden i forretningsklassen er stor med rigelig plads, også til bagage, og med garderobe. Her findes det bedste af smagfuld skandinavisk design, både når det gælder trædetaljer og farveskalaer. Komforten i de helt nye stole præges af ergonomisk rigtighed, funktionalitet og fornemmelse for formgivning. Stolene er et helt nyt design, udformede af Bertone i Italien og fabrikerede af Recaro i Tyskland. De tilbyder egen telefon, PC Power, individuel skærm i armlændet med en mængde kanaler til film, musik og spil, praktisk læselampe med mere. Pladsen mellem sæderne er udvidet med seks centimeter, hældningen er mere behagelige for ryggen og afstanden til sædet foran er nu hele 1,25 meter. Forrest i kabinen findes seks sovestole, Sleeper seats, der gør det muligt at sove dejligt ved lange flyvninger. Vi er opmærksomme på, at trivslen ombord påvirkes af lækre hygiejniske rum, og her har SAS sigtet højt. Vi har allerede fået ros i branchen for vores vinduer på toiletterne, for den forbedrede plads og for de lækre detaljer. Elegant og tillige skandinavisk praktisk! World Class Lavatories. Vor service til de kunder der betaler fuld pris skal tilbyde valgfrihed og i stor udstrækning være individuelt udformet. SAS koncept for maden ombord, Scandinavian World Cooking, har fået ros af "feinschmeckere" og har fået præmier. Vi har samlet de ti bedste kokke i Skandinavien, der har givet deres kreativitet frit slag sammen med følelsen for kvalitet. Vi benytter gennemgående kun friske råvarer til maden ombord. Vi samarbejder også med drikkevare eksperter for at kunne byde på de bedste drikkevarer. Mad og drikke serveres smagfuldt i den helt nye serie fra Royal Scandinavia - eksklusivt skandinavisk design af glas, porcelæn og bestik. Mellem måltiderne står en buffet dækket - med vand, vin, øl og andre drikkevarer, frugt og en maskine der brygger espressokaffe. Buffeten tilbyder valgfrihed men også mulighed for at undgå at sidde stille under hele flyvningen. Bevægelse øger komforten ombord ved lange flyvninger, og som en ekstra service har vi monteret en stang i kabinen for enkle ryg øvelser. Også underholdningen i form af film, musikkanaler, spil, fly informationer med mere, alt med lyd og billede af ypperste klasse, er individuelt tilpasset. En skærm ved hvert sæde giver valgfrihed og så snart den tekniske udvikling tillader det, bliver det muligt for den rejsende at kommunikere elektronisk med omverden. Economy Extra Den nye klasse indebærer i første omgang en forøgelse af komforten med specialdesignede stole fra Recaro. Med justerbar nakkestøtte og lige ved en meter til sædet foran sidder man bekvemt og kan arbejde under flyvningen, hvilket efterspørges af mange, der vælger den "opgraderede" økonomiklasse. Her findes bredere sæder, bedre benplads og udtag til PC. Mad og drikkevarer følger konceptet for økonomiklassen. Selv her har alle passagerer sin egen videoskærm med et stort udbud af underholdning. Skærmen er indfældet i sædet foran. Filmene, musikkanalerne og spillene er de samme som på forretningsklassen. Økonomiklasse tilbyder "value for money" og værdsættes af de traditionelle fritidsrejsende, der sætter pris på en lav billetpris mere end fleksibiliteten, og som ikke er afhængig af at arbejde ombord. I økonomiklassen findes intet udtag til PC. I de nye langdistance fly udstyres også økonomiklassen med nye, magelige sæder, men pladsen er mere begrænset end i de øvrige klasser. Som fritidsrejsende sætter man især pris på underholdning, og hver passagerer har også her en individuel videoskærm- indfældet i stolen foran - med stor valgfrihed af film, musik og spil. Her, ligesom i de øvrige klasser, kan passageren på skærmen følge start, flyvning og landing. Et kamera i flyets næse filmer verden udenfor og gør hele flyvningen til en større oplevelse. Ved mere information, kontakt gerne: Ulf Ingnäs, Director Product Management Inflight, tel. +46 8 797 17 08, el +46 8 709 91 17 08 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/26/20010326BIT00120/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/26/20010326BIT00120/bit0002.pdf