SOL - Ny Administrerende Direktor og Country Manager i Danmark

SOL - NY ADMINISTRERENDE DIREKTØR OG COUNTRY MANAGER I DANMARK Den 1. januar 2001 tiltræder Thomas Gudbjerg stillingen som Administrerende Direktør for SOL i Danmark (SOL Danmark). Thomas Gudbjerg kommer fra en stilling som Vice President og Nordisk salgsdirektør i Scandinavia Online (OMSE:SCOL; OSE:SCO). Samtidig udpeges Kristin Skogen Lund som Bestyrelsesformand for Scandinavia Online A/S. Kristin Skogen Lund er Administrerende Direktør for SOL i Norge. SOL Danmark's nuværende adm. direktør, Lars Folkmann, tiltræder en stilling hos ISS A/S som Senior Vice President og Direktør for Forretningsudvikling. Thomas Gudbjerg har været hos SOL siden 1998 i stillinger som Salgschef og Salgs & Marketingdirektør for SOL i Norge. I maj 2000 blev Thomas Gudbjerg udnævnt til Vice President og Nordisk Salgsdirektør i Scandinavia Online. Tidligere arbejdede Thomas Gudbjerg, der er dansk statsborger, hos Coca- Cola som Operational Marketing Manager i Norge. Han har en Bachelor uddannelse i International Marketing fra Randers handelshøjskole, og har ligeledes studeret i Århus. - Thomas har gennem sine stillinger hos SOL vist stærke resultater, hvilket har været medvirkende til at etablere Scandinavia Online som Nordens største Internet portal samt én af Europas førende portaler målt på omsætning, udtaler Birger Steen, Chief Executive Officer for Scandinavia Online gruppen. - SOL Danmark har vist en flot vækst de sidste 6 måneder, bade organisk og gennem akkvisition af Netlogin Aps, og vi er etableret som en klar #2 på det danske marked. Thomas' Internet erfaring kombineret med hans ledelsesbaggrund er det bedste udgangspunkt for fortsat at udvikle vor danske forretning imod stærkere omsætning og indtjening. For mere information, venligst kontakt: Birger Steen (CEO), +46 709 35 28 18, birger.steen@scandinaviaonline.se Kristin Skogen Lund (Managing Director Scandinavia Online AS), +47 2258 3800, kristlun@a.sol.no ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/07/20001207BIT00990/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/07/20001207BIT00990/bit0002.pdf