Aftale mellem SAS og LFF (Luftfartsfunktionærerne) i Danmark

Report this content

Aftale mellem SAS og LFF (Luftfartsfunktionærerne) i Danmark Der er i dag indgået en treårig overenskomst mellem SAS og LFF. Aftalen indebærer sænkning af lønnen med 3%, lønstop i 2004 og 2005, samt lønstigning i 2006 svarende til inflationen i 2005 plus 1,5%. Desuden nedsættelse af ferietillægget med 1,5% samt mindre justeringer af den nuværende aftale. Samtidig har SAS og LLF aftalt, at de enkelte flyselskaber i SAS koncernen bruger koncernens interne leverandører af tjenester i en 2-årig periode. Den nu indgåede aftale sigter mod en markedstilpasning. Aftalen er indgået under forudsætning af, at alle medarbejdergrupper tegner nye overens-komster, der markedstilpasser deres del af virksomheden. - Det er med stor tilfredshed, at vi ser denne aftale er på plads. Det vidner om stor forståelse for virksomhedens vanskelige situation og en villighed til at ændre i ansættelses vilkår og løn. Det er nødvendigt, hvis SAS skal kunne konkurrere på de vilkår, som i dag gælder i flyindustrien, siger personaledirektør Aase Mikkelsen. For at være gyldig skal aftalen vedtages ved en urafstemning blandt LFF's medlemmer. Med venlig hilsen SAS Koncernen For yderligere oplysninger kontakt venligst: Personaledirektør Aase Mikkelsen på telefon 32 32 25 50 eller Informationschef Troels Rasmussen tlf 23 22 46 75 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/23/20040223BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/23/20040223BIT00680/wkr0002.pdf