Nye tilbud fra SAS Scandinavian Airlines Danmark opfylder nye behov hos den forretningsrejsende Fra den 31. oktober vil SAS Scandinavian Airlines og SAS Braathens i Norge imødekomme forandrede behov hos kunderne med et vitaliseret nyt tilbud til forretningsrejsende på europæiske ruter I løbet af de seneste år har andelen af rejsende, der vælger Business Class, været stærkt faldende, hvilket har påvirket flyselskabernes resultat meget negativt. Business Class og Economy Class er gamle begreber i luftfartsindustrien med en struktur med komplicerede regler og restriktioner, hvilket i de seneste år er blevet udfordret af simple regler og lave priser, som de ny lavprisselskaber har markedsført. - Vi har kæmpet hårdt for at bringe vore omkostninger ned, og det har vi succes med, siger Susanne Larsen, administrerende direktør i SAS Scandinavian Airlines Danmark. Vor ny organisation er tættere på kunderne og kan hurtigere opfatte signaler om forandring og hurtigere reagere på dem. Dette er starten på en ny rejse med kunderne i fokus. Markedsundersøgelser har underbygget, at der findes et behov for, at flyselskaberne tilbyder mere end blot lave priser. SAS Scandinavian Airlines Danmark opfylder nu behovene hos den rejsende, uanset hvad formålet med rejsen måtte være. De ny tilbud er baseret på ekstensive markedsundersøgelser hos 3800 rejsende fra otte lande, og er skræddersyet til tre identificerede og meget distinkte kundesegmenter. Et basisprodukt for de prisfølsomme: Kunder, for hvem prisen er vigtigst, kan udnytte vort basis produkt. Det er et lavpristilbud, hvor ombooking og refundering ikke er tilladt, og hvor kunderne betaler for maden ombord. Mere fleksibilitet og mere effektivitet for dem, der har travlt: Et nyt tilbud, Economy Flex, er skræddersyet til de kunder, som har en effektiv rejse som første prioritet. Economy Flex giver større fleksibilitet med fri ombooking og refundering, hurtigere check-in i Business Class i lufthavnene, fast-lane security i København og Stockholm, adgang til effektive bookingværktøjer eksempelvis forudbestilt sæde. Mad og drikke ombord er inkluderet i prisen. Alt sker med det formål at skabe en ubesværet rejse og spare tid. - Vi har særlige muligheder for at tilbyde den fleksibilitet de travle rejsende har brug for. Vi har det store rutenet med de mange destinationer og de mange frekvenser. Derfor er det en ægte fleksibilitet, vi kan tilbyde - og det er vi ene om i København, siger Susanne Larsen. Bedre service i Business Class for dem, der ønsker komfort: Kunder, der sætter pris på et højt komfortniveau, vil få tilbudt det bedste af det bedste. Ud over alle fordelene fra Economy Flex, vil passageren få god plads med midtersædet frit, god benplads, et godt måltid og adgang til lounge. - Vi anerkender, at den forretningsrejsende har forskellige ønsker. De nye produkter giver os mulighed for at imødekomme alle behov, især behovet for effektivitet, når det gælder tid, lethed og værdi for pengene, som i stigende grad er i fokus hos de forretningsrejsende i dag, siger Susanne Larsen. Med venlig hilsen SAS Scandinavian Airlines Danmark A/S Informationsafdelingen For yderligere oplysninger kontakt venligst administrerende direktør Susanne Larsen på telefon 32 32 30 44 eller viceadministrerende direktør Jens Willumsen på telefon 32 32 70 30. ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/23/20040823BIT00120/wkr0001.pdf