Overenskomst med svenske og danske kabineforeninger for 2003

Overenskomst med svenske og danske kabineforeninger for 2003 Der er nu opstået enighed om overenskomst for 2003 med de svenske kabineforeninger og den danske kabineforening. Aftalen der er en af forudsætningerne for gennemførelsen af Plan C giver mulighed for en forøgelse af produktiviteten per kabineansat, samt et lønstop i 2003. Reglerne om 3-2-2 bemanding på Scandinavian Airlines interkontinentale ruter ophører at gælde fra og med 1.marts 2004. En successiv aftrapningsløsning vil blive implementeret, hvilket vil betyde, at Scandinavian Airlines bemander de interkontinentale ruter baseret på behov og rådende produktionsforudsætninger. - Jeg er tilfreds med at vi efter lange og til tider intensive forhandlinger har overenskomst med to af tre landes kabineforeninger, siger Sören Belin, Executive Vice President & COO Scandinavian Airlines. Ønskes yderligere information kontakt venligst Sören Belin, Executive Vice President & Coo Scandinavian Airlines, +46 8 797 5004 Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/09/20031009BIT00240/wkr0002.pdf