Prisstigninger på 50-200 kroner på SAS' ruter

Prisstigninger på 50-200 kroner på SAS' ruter Fra og med den 3. august stiger SAS' billetpriser med 50-200 kroner per enkeltrejse. Stigningen kommer til at berøre alle ruter og alle publicerede billettyper. - I flyindustrien har der gennem flere år været fokus på især én ting: At kunne tilbyde markedets billigste billetter. Priserne er raslet ned, og selskaberne forsøger at nedbringe omkostningerne i samme grad. Men bunden er nået nu, hvor skatter og afgifter kan være dyrere end selve billetten. Det har ført til en situation, hvor det ikke er muligt at drive en sund forretning, og det kan ingen leve med i længden, siger viceadministrerende direktør for SAS Scandinavian Airlines i Danmark, Jens Wittrup Willumsen. Med det største destinationsudbud, flest flyvninger og en god service tilbyder SAS markedets bedste og bredeste lavprisprodukt. - Vi har som klar målsætning, at vi også efter prisstigningerne skal være fuldt ud konkurrencedygtige - og vi vil have en dynamisk tilgang til vores måde at drive forretning på. Det betyder blandt andet, at vi vil være hurtige til at omstille os, hvis vi ikke er konkurrence-dygtige på en enkelt rute. Vi lover vores konkurrenter kamp til stregen, siger Jens Wittrup Willumsen. SAS tilbyder konkurrencedygtige priser til alle rejsemål - efter prisstigningen den 3. august er f.eks. 19 destinationer i Europa og Skandinavien til salg for 1.045 - 1.195 kroner t/r. 19 lavpriseksempler efter prisstigningerne træder i kraft: Stockholm 1.045 London 1.095 Göteborg 1.095 Amsterdam 1.195 Athen 1.195 Birmingham 1.195 Bologna 1.195 Bruxelles 1.195 Krakow 1.195 Manchester 1.195 Milano 1.195 Nice 1.195 Paris 1.195 Venedig 1.195 Zagreb 1.195 Berlin 1.195 Düsseldorf 1.195 Hamborg 1.195 Oslo 1.195 For yderligere information kontakt Jens Wittrup Willumsen på telefon 2322 7030. Med venlig hilsen SAS Scandinavian Airlines i Danmark Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/26/20040726BIT00060/wkr0001.pdf