SAS åbner 8 nye ruter ud af København

Report this content

SAS åbner 8 nye ruter ud af København For yderligere at styrke Københavns stilling som det vigtigste trafikknudepunkt i Nordeuropa har SAS besluttet at åbne 8 nye ruter ud af København. Det er gjort muligt ved en aftale mellem SAS og Cimber Air, der flyver ruterne for SAS med sine CRJ200LR fly - et jetfly med plads til 48 passagerer. Seks byer er allerede udpeget som nye destinationer, mens der stadig forhandles om de sidste to. De nye byer på SAS rutekort er: - Newcastle, England - Aberdeen, Skotland - Szczecin, Polen - Kleipéda (Palanga), Lithauen - Lyon, Frankrig - Vesterås, Sverige Vesterås dog under den naturlige forudsætning, at SAS kan opnå samme priser for at benytte lufthavnen som andre operatører. - Det er en stor glæde for os, at vi med denne aftale yderligere kan styrke Københavns rolle som SAS centrale trafikknudepunkt, siger administrerende direktør for Scandinavian Airlines Danmark, Susanne Larsen. - For hver ny rute, vi kan åbne, giver vore kunder nye muligheder, og vi får selv mulighed for at samle mere trafik op, der kan styrke de allerede eksisterende ruter. På den måde opretholder vi et trafiksystem, der er langt større end den lokale trafik ellers ville give mulighed for. - Jeg er også glad for, at vi med aftalen bekræfter det gode samarbejde, vi i mange år har haft med Cimber Air, og jeg er glad for, at de på denne måde er med til at støtte København som knudepunkt, siger Susanne Larsen. Med venlig hilsen SAS Scandinavian Airlines Danmark Informationsafdelingen For yderligere information kontakt venligst administrerende direktør Susanne Larsen på telefon 32 32 30 44 eller informationschef Troels Rasmussen på telefon 32 32 46 75 ------------------------------------------------------------ Denne information blev leveret af http://www.waymaker.dk Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/19/20040819BIT00160/wkr0001.pdf