Scandinavian Airlines: Først med voice check-in

Report this content

Scandinavian Airlines: Først med voice check-in Nu kan 2,8 millioner rejsende vælge at checke ind hos Scandinavian Airlines via mobiltelefon og SAS Voice check-in. Hermed bliver SAS det første flyselskab i verden, der kan tilbyde sine kunder en påmindelse via SMS og derefter checke ind ved hjælp af mobiltelefonen. Den rejsende abonnerer gratis på en "check-in notification" i sin profil på www.sas.dk, hvor mobilnummer og EuroBonus- eller Travel Pass Corporate nummer også angives. Cirka 22 timer inden afgang modtager den rejsende en SMS på sin mobiltelefon om, at der nu kan checkes ind via SAS Voice check-in eller www.sas.dk. I samme SMS er også telefonnummer til SAS Voice check-in. Hvis man vælger at ringe, skal man besvare nogle få spørgsmål, f.eks. om man ønsker en gang- eller vinduesplads. I dialogen fungerer mobilnummeret som "nøgle" til bookingen, og når indcheckningen er færdig, sendes en bekræftelse pr. SMS til mobiltelefonen. Hvis man foretrækker at checke ind via internettet, kan man vælge sæde og checke ind til en tidligere eller senere afgang, hvis rejsen kan ombookes. - Ved at være rejseklar, allerede når man ankommer til lufthavnen, slipper man for at stå i kø. Det skal være enkelt at rejse, og kunden skal frit kunne vælge, hvordan og hvornår han eller hun ønsker at checke ind, siger marketingdirektør for Scandinavian Airlines i Danmark, Jens Aaløse. Efter indcheckning kan rejsende med håndbagage gå direkte til gaten. Rejsende med bagage skal udskrive bagagestrimmel via SAS' Self Service- automat. SAS Voice check-in fungerer på alle SAS-flyvninger inden for Norden og fra Skandinavien til resten af Europa. Tjenesten skal løbende udvides til at omfatte andre destinationer. Den kan benyttes af alle rejsende med EuroBonus- eller Travel Pass-kort, som rejser med højst to stk. bagage ud over håndbagagen. Scandinavian Airlines' SMS-tjenester er populære. I øjeblikket abonnerer f.eks. 6.000 EuroBonus eller Travel Pass passagerer på automatisk flyinformation om aktuelle afgange. Denne tjeneste sender en SMS, hvis der sker ændringer, som påvirker afrejse/ankomst på de flyvninger, som den rejsende er booket på. I alt sender Scandinavian Airlines i dag 30.000 SMS-beskeder om måneden. For yderligere information kontakt marketingdirektør i Scandinavian Airlines Danmark, Jens Aaløse, på telefon 3232 3635 eller mobil 2322 3635. Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Danmark Informationsafdelingen ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT00550/wkr0002.pdf